X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Τι κρύβει η κίνηση του Λέοναρντ να μηνύσει τη Nike

Μια εμπορική συνεργασία που διακόπηκε τον Σεπτέμβριο και μια άλλη, αγωνιστική, που θα έρθει μετά την 1η Ιουλίου. Η δικαστική διαμάχη Λέοναρντ-Nike προδίδει -ως ένα βαθμό- τον επόμενο σταθμό της καριέρας του.

Ο Καουάι Λέοναρντ έχει μια μάχη να δώσει, εκτός παρκέ AP PHOTO/CHRIS SZAGOLA

Η διασπορά της είδησης πως ο Καουάι Λέοναρντ κατέθεσε αγωγή εις βάρος τη Nike δεν λες πως αιφνιδίασε όσους γνώριζαν τι συμβαίνει τους μήνες που μεσολάβησαν από το φθινόπωρο του 2018. Οι διμερείς σχέσεις του ηγέτη των Τορόντο Ράπτορς και του παγκόσμιου κολοσσού ένδυσης-υπόδησης περνούν μια μακρά περίοδο ψύχους από τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν η 7ετής συνεργασία τους έληξε οριστικά.

Μια συμφωνία που έληξε, μια άλλη που άρχισε

Όχι ωστόσο ξαφνικά. Λέοναρντ και Nike κουβέντιαζαν το ενδεχόμενο ανανέωσης έως τη στιγμή που παρουσιάστηκε η προσφορά της New Balance στο προσκήνιο. Η ανταγωνιστική εταιρία από τη Βοστόνη έκανε από καιρό απόπειρες να εισβάλει στην αγορά του ΝΒΑ και ν' αποσπάσει χώρο, αναζητώντας ένα πρόσωπο που θα της χαρίσει κύρος και ισχύ. Ο Ζοέλ Εμπίντ των Σίξερς και ο Γκόρντον Χέιγουορντ των Σέλτικς δεν την προτίμησαν, αλλά πεισμώνοντας ανέβασε τον πήχη ακόμη ψηλότερα, προσεγγίζοντας τους ανθρώπους του 27χρονου σμολ φόργουορντ / MVP στους Τελικούς του 2014. Το σημείο επαφής δεν άργησε να βρεθεί.

Μολονότι αρχικά, για ευνόητους λόγους, ο Λέοναρντ έλεγε πως "δεν πρόκειται για κάτι επίσημο", από την 1η Οκτωβρίου ήταν ήδη η ζωντανή και κινητή διαφήμιση για τη New Balance. Εκτιμάται μάλιστα πως ο νυν παίκτης των Ράπτορς έλαβε περισσότερα από 5 εκατομμύρια για καθένα από τα χρόνια του πολυετούς συμβολαίου του!

Ένα λογότυπο σε διεκδίκηση

Αν ξέρεις μολαταύτα ένα χωρισμό που δεν αφήνει κατάλοιπα, είσαι μεταξύ των εξαιρέσεων. Μετά τα πρώτα χρόνια της συνεργασίας τους, ο Λέοναρντ είχε παράσχει στη Nike το δικαίωμα χρήσης, με την προϋπόθεση ότι το όφελος θα είναι αμφίδρομο, του λογότυπου 'Klaw' (ή Leonard Logo). Ενός λευκού σχεδίου σε μαύρο φόντο της (ένατης μεγαλύτερης σε μέγεθος στην ιστορία του ΝΒΑ) παλάμης του Λέοναρντ, το οποίο είναι ζωγραφισμένο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτα τα αρχικά του όνοματός του (K, L) και ο αριθμός '2' που τον συντροφεύει στην καριέρα του. Το λογότυπο (σε διάφορους χρωματισμούς) κοσμούσε αρκετά προϊόντα, μεταξύ των οποίων σε παπούτσια της Jordan.

Ακριβώς εδώ εντοπίζεται το 'μήλο της έριδος'. Του ωραίου Λέονταρντ. Ο σούπερ σταρ των Ράπτορς υποστηρίζει στην πρόσφατη αγωγή του ότι το σύμβολο αυτό ήταν δικής του εμπνεύσεως και σχεδίασης με μολύβι σε χαρτί. Ήταν μια σκέψη που είχε, ήθελε κάτι που θα τον ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Το άρχισε πριν καν το 2011 μπει στο ΝΒΑ ως Νο15 στο ντραφτ από τους Πέισερς - προτού τον παραχωρήσουν (μαζί με Μπέρτανς, Λόρμπεκ) στους Σπερς αντί του Τζορτζ Χιλ (παίζει πλέον στους Μπακς, αφού πέρασε από Τζαζ, Κινγκς και Καβαλίερς) και το ολοκλήρωσε ύστερα από διάφορες διορθώσεις στις αρχές του 2012. Το θεωρεί, δηλαδή, περιουσιακό στοιχείο του. Αφού το είχε μοιραστεί με συγγενείς και φίλους, το είχε παραχωρήσει στη Nike, αλλά -όπως επιμένει- για συγκεκριμένα και μόνο εμπορεύματα, κατηγορώντας την ότι επιδιώκει, εν αγνοία του, να κερδίσει τον έλεγχο του λογότυπου μέσα από την Υπηρεσία Πνευματικών Δικαιωμάτων, στην οποία και απευθύνθηκε καταθέτοντας το σχετικό αίτημα.

Κατά την 9σέλιδη αγωγή των δικηγόρων του Λέοναρντ, η υπόλογη εταιρία έχει διαπράξει απάτη εις βάρος του, υποστηρίζοντας ότι δεν του αναγνωρίζει το copyright και ταυτόχρονα δεν του επιτρέπει να το εμφανίζει ο ίδιος όπου θεωρεί σκόπιμο. Ούτε καν σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. Πλέον ζητά από το δικαστήριο να του αναγνωρίσει πως είναι ο κύριος του λογότυπου προκειμένου ν' απεγκλωβιστεί από τον όρο που τον κρατά ως ένα σημείο δέσμιο και δεν του επιτρέπει να ευνοείται, προφανώς οικονομικά, από την εμπορικότητά του.

Οι Κλίπερς κινήθηκαν στο σκοτάδι

Η θέση της Nike; Σε πρώτη φάση αρνήθηκε να τοποθετηθεί σε ερώτηση της 'usatoday', μια και εκκρεμεί ακόμη η δικαστική απόφαση, παρόλα αυτά δεν είναι διατεθειμένη να υπαναχωρήσει. Διότι, προφανώς, αντιλαμβάνεται πού ακριβώς αποσκοπεί όλη αυτή η προσπάθεια του Λέοναρντ. Του οποίου το μέλλον, παρά τη συμμετοχή των Ράπτορς στους Τελικούς του ΝΒΑ, το ενδεχόμενο κατάκτησης του τίτλου και τη δική του υποψηφιότητα για MVP των τελικών, εξακολουθεί αιωρείται, δεδομένου ότι το καλοκαίρι έχει τη δυνατότητα ν' αφήσει τον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του (21.3 εκατομμύρια δολάρια) και ν' αναζητήσει ως unrestricted free agent ό,τι θεωρεί καλύτερο για το μέλλον του.

Πρόσφατα ο Μαρκ Στέιν των 'New York Times' αποκάλυψε την απόπειρα των Λος Άντζελες Κλίπερς ν' αγοράσουν (κόντρα στους κανονισμούς του ΝΒΑ) από τη Nike το 100% του 'Klaw' μειώνοντας την απόσταση που τους χωρίζει από τον Λένοναρντ και αποκτώντας αβαντάζ στην κούρσα με τους έτερους διεκδικητές της υπογραφής του, κυρίως τους συμπολίτες Λέικερς. Δεν είναι κρυφό, άλλωστε, πως ο Καλιφορνέζος σταρ θα ήθελε να επιστρέψει σε οικείο γι' αυτόν περιβάλλον. Τα ταξιδάκια του σε Τέξας και Καναδά τα έκανε και οι Κλίπερς παλεύουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία.

Σε περίπτωση που τα κατάφερναν, θα έσπευδαν να του παραχωρούσαν το λογότυπο προς ιδίαν χρήση στον 27χρονο, αυξάνοντας μ' έναν έμμεσο τρόπο τις απολαβές του. Πονηρό το σχέδιό τους, άκυρο προς το παρόν. Διότι η Nike φέρεται ν' άκουσε την πρόταση, αλλά την έκλεισε ερμητικά στο συρτάρι, προτιμώντας μια πιο αμυντική στάση.

Η παρτίδα πόκερ βρίσκεται σε εξέλιξη. Ποιος απ' όσους κάθονται στο οβάλ τραπέζι θα παίξει τα ρέστα του;

24MEDIA NETWORK