Last Dance: Το δελτίο ειδήσεων για τον Μάικλ Τζόρνταν είχε πολλά fake news
Ένα δελτίο αθλητικών ειδήσεων του 1998 προέβλεψε τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ Last Dance για τον Μάικλ Τζόρνταν και πολλά πράγματα ακόμα, με ανατριχιαστική ακρίβεια. Ή δεν είναι έτσι;
Η προβολή του ‘Last Dance‘, του ντοκιμαντέρ για την τελευταία χρονιά της εποχής Μάικλ Τζόρνταν στους Σικάγο Μπουλς, το οποίο προβάλλεται ταυτόχρονα από το ESPN και το Netflix, κάνοντας πρεμιέρα τα ξημερώματα της Δευτέρας, πρωταγωνιστεί στην αθλητική επικαιρότητα, ελλείψει και αγώνων εξαιτίας του κορονοϊού.
Τα ΜΜΕ ασχολούνται διαρκώς με τα δύο πρώτα επεισόδια από τα συνολικά 10 του προγράμματος, οι παίκτες του NBA προτιμούν να αφήσουν κατά μέρος τον ύπνο τους και να δουν αυτήν την εκπληκτική συμπαραγωγή, ο Ολυμπιακός θυμήθηκε το McDonald’s Open στο οποίο συμμετείχε με τους ‘ταύρους’ και το φιλοθέαμον κοινό περιμένει ήδη την επόμενη εβδομάδα για τα νέα επεισόδια. Αλλά έχει μπερδευτεί κιόλας…
Σαν να μην έφτανε ο καταιγισμός πληροφορίας από το Last Dance, ήρθε μια σκηνή να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Στις οθόνες προβλήθηκε το σήμα εισαγωγής του ESPN SportsCenter του 1998, της καθημερινής αθλητικής ενημερωτικής εκπομπής του αμερικανικού καναλιού, στην οποία ο παρουσιαστής Κένι Μέιν ενημερώνει πως οι Μπουλς κατέκτησαν το πρωτάθλημα της χρονιάς. Στη συνέχεια, όμως, προχωρά σε ορισμένες προβλέψεις και πέφτει μέσα με ανατριχιαστική ακρίβεια. Μεταξύ άλλων, προέβλεψε τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ ‘Last Dance’!
“Οι Σικάγο Μπουλς κατέκτησαν το 2ο three-peat τους. Αυτά είναι πράγματα από τα οποία το ESPN θα κάνει κάποια στιγμή ντοκιμαντέρ με τίτλο σαν ‘The Last Dance’. Θα κάνουν σειρά με 10 επεισόδια και θα το βγάλουν στον αέρα το 2020. Θα είναι ‘τζάμι’. Δεν ξέρεις τι σημαίνει αυτό ακόμα. Μιας και κάνω προβλέψεις, τα τζιν θα γίνουν υπερβολικά στενά, μην γίνεις κάτι που λέγεται ‘butt fumble’ και αυτή η διαφήμιση θα χρησιμοποιηθεί για να διαφημιστεί το ντοκιμαντέρ σε διαφήμιση της State Farm. Είναι απλώς ένα προαίσθημα”.
Υπάρχει εξήγηση και σίγουρα δεν είναι οι μαντικές ικανότητες του Αμερικανού δημοσιογράφου. Το πλάνο αυτό δεν είναι μέρος του ντοκιμαντέρ, παρότι προβλήθηκε ακριβώς πριν από το 1ο επεισόδιο του ‘Last Dance’. Πρόκειται για διαφήμιση του αμερικανικού ασφαλιστικού ομίλου State Farm, ο οποίος πέτυχε τον στόχο του και μπέρδεψε τους θεατές, οι οποίοι πίστεψαν έστω για μια στιγμή πως ο Μέιν γνώριζε τι θα συμβεί 20 χρόνια μετά!
Οι δημιουργοί του διαφημιστικού σποτ πήραν το σήμα εισαγωγής του ESPN SportsCenter και στη συνέχεια εμφάνισαν στην οθόνη έναν deepfake Μέιν (αφού πλέον στα 60 του έχει αλλάξει αρκετά από το 1998), ωστόσο η φωνή ήταν δική του. Με αυτόν τον τρόπο ξεγέλασαν αρκετό κόσμο και σίγουρα όσους δεν είχαν δει τον λογαριασμό twitter του NBA, ο οποίος είχε ανεβάσει τη συγκεκριμένη διαφήμιση μία ημέρα νωρίτερα. Το βέβαιο είναι πως το buzz γύρω από το ντοκιμαντέρ αυξήθηκε και με αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο.