Η Ζενίτ έδειξε στο ελληνικό twitter πώς γίνεται
Παρασκευάς, συρτάκι, Παρθενώνας, ελληνικά. Ο λογαριασμός της Ζενίτ στο twitter διαχειρίστηκε άψογα τον αγώνα της με τον Παναθηναϊκό και οι διάλογοι με Έλληνες φιλάθλους αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση σε επίπεδο μάρκετινγκ.
Μία απάντηση από το twitter της Ζενίτ σε έναν άλλον χρήστη που σχολίασε χιουμοριστικά το αρχικό tweet της προκάλεσε κύματα… αγάπης προς τη ρωσική ομάδα. Μόνο που η απάντηση της Ζενίτ, στην οποία χρησιμοποίησε ένα gif του περιβόητου Παρασκευά, του διάσημου χαρακτήρα του Netwix που ενσαρκώνει ο Φάνης Λαμπρόπουλος, είναι απλά ένα μέρος του γενικότερου πλάνου της, από το οποίο η Ελλάδα μπορεί να μάθει πολλά.
Στο ποδόσφαιρο είναι αλήθεια πως οι σύλλογοι του εξωτερικού μας έχουν συνηθίσει σε έξυπνη χρήση των social media, ωστόσο στο μπάσκετ τα πράγματα είναι ακόμα… στεγνά. Κι όμως, η διαχείριση του πρόσφατου αγώνα με τον Παναθηναϊκό ΟΠΑΠ στο ΟΑΚΑ για τη Euroleague από τον λογαριασμό της Ζενίτ αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.
Η αρχή έγινε με ένα άσχετο tweet της Τρίτης, με το οποίο ασχολήθηκαν οι Έλληνες φίλαθλοι, κάτι που δεν άφησε να περάσει απαρατήρητο η Ζενίτ, απαντώντας με τον ‘Παρασκευά’.
Μία ημέρα αργότερα κι ενώ πλησίαζε η ώρα του τζάμπολ της Πέμπτης, οι Ρώσοι απευθύνθηκαν ανοιχτά στους Έλληνες, με ένα σχετικό χορευτικό gif. Αυτό ήταν. Οι φίλαθλοι άρχισαν να απαντούν κάτω και από αυτό το tweet και αμέσως άρχισαν κάθε είδους διάλογοι, με τον λογαριασμό της Ζενίτ να… προσκαλείται ακόμα και στη Μύκονο από την τοπική ομάδα (η οποία ειρήσθω εν παρόδω χρησιμοποιεί με παρόμοια υπέροχο τρόπο το twitter)!
Πλέον, η Ζενίτ δεν άφηνε σε… ησυχία τους Έλληνες φιλάθλους του Παναθηναϊκού και όχι μόνο. Τους υπενθύμισε τον ‘πρώην’ Κέισι Ρίβερς, τους μίλησε ελληνικά (ή έκανε προσπάθεια μέσω translate), τους έδειξε ελληνικά μνημεία και τους ρώτησε αν τους αρέσει.
Ακόμα και την ώρα του αγώνα, ασχολήθηκε με το ‘πράσινο’ κοινό κάνοντας ένα tweet για τον πρώην πρόεδρο του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ και νυν gm της Ζενίτ, Μάνο Παπαδόπουλο, εκτοξεύοντας το engagement του λογαριασμού της.
Όταν, δε, πήρε το ροζ φύλλο αγώνα με 89-77, έχοντας χτίσει μια πολύ καλή σχέση με τους φίλους της ελληνικής ομάδας, δεν δίστασε να γράψει στα ελληνικά τη λέξη ‘νίκη’.
Μία ημέρα αργότερα, η Ζενίτ δεν σταμάτησε να ασχολείται με τους νέους ‘φίλους’ της, ευχαριστώντας τους (στα ελληνικά ή έστω σε προσπάθεια ελληνικών) γι’ αυτήν τη διαδραστική σχέση και έκανε ρουά ματ με έναν τελευταίο… Παρασκευά!
Εύλογα μπορεί να διερωτηθεί κανείς σε τι ωφέλησε αυτή η στρατηγική τη Ζενίτ; Η απάντηση εξίσου εύλογη: πάνω από 70 νέοι ακόλουθοι από την Ελλάδα εμφανίστηκαν στον λογαριασμό της ομάδας από την Τρίτη μέχρι σήμερα και η αύξηση συνεχίζεται.