Athlenda, το Linkedin του αθλητισμού με "σφραγίδα" Λάζαρου Παπαδόπουλου
Ο Λάζαρος Παπαδόπουλος είναι πίσω απ'την Athlenda και εξηγεί στην Αριάνα Παπαγιάννη το σκεπτικό και τη λειτουργία του εγχειρήματός του.
Σίγουρα το τελευταίο διάστημα κάπου θα έχεις πετύχει ένα άρθρο, ένα ποστάρισμα, κάτι σχετικό με την Athlenda. Kαι αν ανήκεις σε αυτούς που δεν γνωρίζουν (ακόμα) τι είναι αυτό, αξίζει σίγουρα να το γκουγκλάρεις.
Για όσους ασχολούνται με τον αθλητισμό, για όσους βλέπουν μπάσκετ, για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις, το όνομα Λάζαρος Παπαδόπουλος θα γίνει αρχικά η αφορμή για να μπεις να δεις τι στο καλό είναι αυτό το σάιτ που με τόσο καμάρι και χαρά μου σύστησε ο «Λάζος».
Το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι οτι κάθε τι καινούργιο καλώς γίνεται,για καλό γίνεται και που ξέρεις...μπορεί και να πετύχει.
Στην προκειμένη περίπτωση η συνταγή, το στήσιμο, η ιδέα και ο στόχος είναι όχι μόνο κάτι που δεν έχουμε δει ξανα, αλλά και κάτι που μας έκανε να πούμε γιατί δεν το είχε σκεφτεί κανείς ως τώρα.
Ο ΧΑΚΕΡ ΤΟΥ ΦΩΤΣΗ
Το τι είναι και τι μπορείς να κάνεις μέσω της Athlenda το εξηγεί στη συνέχεια ο ίδιος ο Λάζαρος Παπαδόπουλος. Ένας άνθρωπος για τον οποίο αν δεν ήξερες ποιός είναι και τι μπασκετικό παρελθόν έχει θα έλεγες οτι εύκολα είναι προγραμματιστής, developer ή κάτι σχετικό.
Μιλάει για αυτό σαν να το έχει σπουδάσει. Και όταν του το λες αυτό, σου φέρνει ως παράδειγμα ιστορίες για το πώς χάκαρε τον υπολογιστή του Φώτση!
Το Linkedin του αθλητισμού
Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως είναι το πρώτο κοινωνικό δίκτυο στο οποίο έφτιαξε σελίδα ο Δημήτρης Διαμαντίδης. Ναι ο Διαμαντίδης! Είναι το σάιτ που διεκδικεί το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας και βρίσκεται στους 10 φιναλίστ του βραβείου. Είναι ένα project που με οδηγό τον Λάζαρο, ακολουθούν οι Θοδωρής Παπαλουκάς και Κώστας Παπανικολάου.
Στοιχεία που μπορούν να πείσουν τον οποιονδήποτε, είτε είναι φαν της τεχνολογίας και των social media είτε όχι, να κάνει μια...βόλτα από την Athlenda. Ο λόγος στον ίδιο τον Λάζαρο Παπαδόπουλο.
-Tι είναι η Athlenda;Ποιός είναι ο στόχος του σάιτ;
Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να παντρεύουμε την video analysis με τα βιογραφικά και μέσω του προγράμματος, το sports scout δίνουμε δωρεάν στους αθλητές την δυνατότητα να προμοτάρουν μόνοι τους τον εαυτό τους αλλά και στους σκάουτερς που ψάχνουν ένα ταλέντο. Πλέον ο κάθε αθλητής, από όπου και είναι να έχει ίσες δυνατότητες με τους αθλητές που είναι στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα ελληνικό πρόγραμμα που δουλεύουν όλες οι εθνικές μας ομάδες.Στο μπάσκετ,το βόλεϊ και στο ποδόσφαιρο. Αυτό χρησιμοποιούσε και ο Ρεχάγκελ.
Στόχος μας είναι να γίνει το linkedin του αθλητισμού. Ο ίδιος ο χρήστης, ένας αθλητής για παράδειγμα, ανεβάζει το βίντεό του και έχει την δυνατότητα να κόψει ο ίδιος τις φάσεις του.Τα 2ποντα, τις ασσίστς, τα ριμπάουντς κ.ο.κ. Αυτό δίνει την δυνατότητα στην ομάδα ή τον μάνατζερ που ψάχνει για ένα αθλητή να δει ακριβώς αυτό που τον ενδιαφέρει.
Όπως επίσης και ένας δημοσιογράφος μπορεί πολύ εύκολα, αν θέλει να κάνει ρεπορτάζ για παράδειγμα, για τον Διαμαντίδη στο 2ο ματς του Παναθηναϊκού με τον Ολυμπιακό, να κόψει όλες του τις φάσεις, να το ανεβάσει και να το συνοδεύει με ένα σχετικό κείμενο.
-Είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά;
Έτσι όπως το προσεγγίζουμε εμείς δεν υπάρχει ούτε στο εξωτερικό. Το Αthlenda δεν περιορίζεται στην Ελλάδα. Δεν έχει ορίζοντες, είναι ένα παγκόσμιο σάιτ. Σε αυτό το project μέτοχοι είναι επίσης ο Θοδωρής Παπαλουκάς και ο Κώστας Παπανικολάου. Τα παιδιά πίστεψαν σε αυτή την προσπάθεια και ήθελαν να εμπλακούν και να βοηθήσουν.
-Γιατί Αthlenda; Πώς προέκυψε το όνομα;
To Αthlenda έχει να κάνει με το ατζέντα! Μια ιδέα της Ευγενίας Ζαχαριάδου. Μια αθλητική ατζέντα. Νομίζω είναι ένα ωραίο πάντρεμα, ακούγεται καλά, το έχουμε συνηθίσει και το έχουμε αγαπήσει πάρα πολύ.
Ο ΙΤΟΥΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗ
-Bλέπουμε οτι πολλοί προπονητές έχουν την δική τους σελίδα στην Athlenda.
Πάρα πολλοί προπονητές είναι μέλοι της Athlenda.Ο Δημητρης Ιτούδης έχει ένα από τα καλύτερα και πιο ενεργά προφίλ. Mάλιστα θα ανεβάσει τώρα και φωτογραφίες από το Final4 που πήρε με την ΤΣΣΚΑ.Όπως επίσης και πολλά σωματία όπως ο ΠΑΟΚ και ο Άρης.
-Τον Διαμαντίδη πώς τον έπεισες να φτιάξει προφίλ;
Όταν μιλούσα με τον Δημήτρη αρχικά του έλεγα να φτιάξει ένα προφίλ στο facebook. Aλλά μου είπε οτι δεν χρησιμοποιεί τίποτα από αυτά! Όταν είδε το Athlenda ενδιαφέρθηκε. Αρχικά ως φίλος, να δει τι είναι αυτό και πως δουλεύει. Όταν έμαθε ότι δεν έχουν πρόσβαση άνθρωποι εκτός αθλητισμού, ούτε οργανωμένοι οπαδοί αλλά ούτε υλικό εκτός αθλητισμού του άρεσε πάρα πολύ. Ιδιαίτερα επειδή δίνει έμφαση στα νέα παιδιά, αυτό ήταν ένα παραπάνω κίνητρο για αυτόν.
Κάναμε και κάποια…σεμινάρια με τον Δημήτρη γιατί δεν είχε καν e-mail!
Eίχε κολλήσει από το 1ο βήμα! Αφού μας έλεγε γιατί το κάναμε τόσο πολύπλοκο! Στόχος μας είναι να υπάρχουν ενεργά προφίλ, όχι ψεύτικα, οπότε για αυτό το λόγο υπάρχει και μια σχετική διαδικασία για να γίνει κάποιος μέλος της Athlenda. Το εκτίμησε αυτό, του άρεσε, αλλά με τα e-mail έχει ακόμα ένα θέμα! (γέλια)
Από οτι βλέπω όμως είναι αρκέτα ενεργός, ποστάρει διάφορα!
-Ένας φίλαθλος μπορεί να φτιάξει δικό του προφίλ;
Στην αρχή είχαμε φτιάξει μια κατηγορία fans. Σκεφτήκαμε όμως οτι θα ξεφύγουμε από τον στόχο μας και μπορεί αυτό να φέρει αρνητικά αποτελέσματα. Αν μπαίνει ο οποισδήποτε και σχολιάζει ο,τι θέλει.Κάνουμε παρεμβάσεις όταν βλέπουμε άσχετα προφιλ να δημιουργούνται. Θέλουμε να είναι ελεγχόμενη η κατάσταση και να καταλάβει ο κόσμος οτι η Athlenda για τους ανθρώπους του αθλητισμού.
-Μιλάς για τεχνικά θέματα σαν ειδικός! Ανέκαθεν είχες καλή σχέση με την τεχνολογία;
Πάντα είχα τρέλα με την τεχνολογία. Με τον Φώτση συνέχεια παίζαμε με τα gudgets και μαλώναμε για το ποιός έχει το καλύτερο! Χακάραμε ο ένας τον υπολογιστή του άλλου, σπάγαμε τους κωδικούς! Είχαμε τρέλα! Παίζαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια από απόσταση, online, και προσπαθούσαμε να κλειδώσουμε τον υπολογιστή του άλλου για να μην μπορεί να κάνει κίνηση!
-Τα social media αποτελούν πλέον τεράστιο μέρος του αθλητισμού. Πόσο μπορεί να επηρεάσει έναν αθλητή αυτό;
Έχουν καταστραφεί καριέρες από λάθους χειρισμούς στα social media. Έχουν εκτεθεί αθλητές. Ο Ντόρσεϊ για παράδειγμα είχε κάνει ένα άστοχο σχόλιο. Για πλάκα πορφανώς, δεν ξέρουμε τι είχε στο μυαλό του. Πολλοί έχουν αποκλειστεί από τις Εθνικές ομάδες, τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ο,τι ανεβάζεις στα social media μένει. Κάποιος που θέλει να πάρει έναν παίκτη θα μπει στο προφιλ του και θα τσεκάρει τι έχει ανεβάσει.
Εμείς στην Athlenda προσπαθούμε να προστατεύουμε τους αθλητές.
-Δεν είναι άδικο να κρίνεις έναν αθλητή από την συμπεριφορά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Eίναι κάτι που γίνεται παντού πλέον.Αν θέλουμε να συνεργαστούμε με κάποιον θα μπούμε μέσα στο προφίλ του να τον τσεκάρουμε. Να δούμε ποιός είναι. Παίρνεις μια πρώτη εντύπωση και αυτή είναι πολύ σημαντική. Μπορεί να σε κάνει να μην προσχωρήσεις στο επόμενο βήμα. Αν δεις ένα προσεγμένο προφίλ παίρνεις ένα θετικό feedback σε αντίθεση με το να δεις έναν χαβαλέ παίκτη να ποστάρει φωτογραφίες με τις σαγιονάρες και να πηγαίνει στην παραλία.
-Τι σχόλια λαμβάνετε για αυτήν την προσπάθεια;
Πολύ θετικά.Το ωραίο είναι οτι όλοι οι χρήστες αρχίζουν και γίνονται φίλοι μεταξύ τους. Σχεδόν το 80% των Ελλήνων παικτών μπάσκετ της Α1 είναι στο Athlenda και έχουν δημιουργήσει ένα δικό τους κύκλο. Υπάρχει επικοινωνία. Πολλοί αθλητές ανεβάζουν ερωτήσεις σχετικά με το πώς να βελτιώσουν πράγματα στο παιχνίδι τους και οι προπονητές αντίστοιχα ανεβάζουν ασκησιολόγια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ