Nike Adapt BB: Το πιο 'έξυπνο' παπούτσι θα χρειάζεται φόρτιση
Μετά από άπειρες δοκιμές σε διάστημα τριών χρόνων κυκλοφορεί στην αγορά ένα αθλητικό παπούτσι διαφορετικό απ' όλα τ' άλλα. Τα Adapt BB της Nike έρχονται στις 17 Φεβρουαρίου και αλλάζουν ό,τι ξέραμε ως τώρα για τα sneakers.
Είσαι (και είμαι) παιδί των '80s. Από εκείνα τα παιδιά που φορούσαν, στο σχολείο ή στο παιχνίδι, αθλητικά παπούτσια με αυτοκόλλητα για να μην μπουν, κερδίζοντας χρόνο, στη διαδικασία να δένουν τα κορδόνια τους. Όταν βέβαια τα 'σκριτς-σκρατς' άρχιζαν να χάνουν σταδιακά την αυτοκόλλητη επαφή τους μαζεύοντας λογιών-λογιών 'σκουπιδάκια' από την πολυχρησία και την πολυκαιρία, το παπούτσι έβγαινε άχρηστο περνώντας στην εφεδρεία - αν δεν είχε κιόλας καταστραφεί τις πρώτες εβδομάδες από τις κλωτσιές στην μπάλα και το αδιάκοπο τρέξιμο στους δρόμους.
Μεγαλώνοντας κατάλαβες, μαζί και 'γω, ως έφηβος κι ενήλικος κατόπιν ότι τα παπούτσια με κορδόνια, χοντρά, πλατιά ή πιο λεπτεπίλεπτα, είναι σίγουρα πιο κουλ και χρήσιμα. Σου ταιριάζουν περισσότερο.
Ο κόσμος, βέβαια, προχωρά χωρίς να μας ρωτά. Προοδεύει και ταυτόχρονα η σχέση με την τεχνολογία πολλές φορές χάνεται. Σε όλα τα επίπεδα, εξίσου στα υποδήματα.
Διότι φτάσαμε πλέον να έχουμε μπροστά μας το πιο smart παπούτσι που έχει κυκλοφορήσει ως τώρα στην αγορά - μέχρι το επόμενο. Ένα παπούτσι που δεν χρειάζεται να καθίσεις ή να σκύψεις για να το δέσεις όπως θες, αλλά ρυθμίζεις καθετί από την εφαρμογή που έχεις εντάξει στο κινητό τηλέφωνο.
Στις 17 Φεβρουαρίου η Nike θα λανσάρει το 'Adapt BB'.
Οι πρώτες εικόνες για το φρέσκο και πρωτότυπο δημιούργημα του παγκόσμιου αυτού κολοσσού έχουν ήδη κυκλοφορήσει. Όπως και οι απόψεις για τις πάμπολλες λειτουργίες του.
Έχει υπ' όψιν σε τι ακριβώς αναφερόμαστε.
Επίσης μάθε ότι κάθε ζευγάρι θα είναι ολίγον τι 'τσιμπημένο'. Θα κοστίζει 350 δολάρια (με απόδειξη), λίγο πάνω από τα 300 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία (πόσο θα έχει αλλάξει σ' ένα μήνα;) - το 1/2 βέβαια της τιμής ενός νέου smartphone.
Το προϊόν αυτό προέκυψε μέσα από μια εντατική διαδικασία διάρκειας τριών ετών και ατελείωτων δοκιμασιών από επαγγελματίες και μη παίκτες του μπάσκετ. Δοκιμασίες χρήσης 27.000 μιλίων, ένα ασύγκριτο μέγεθος με ό,τι άλλο έχει προηγηθεί ως εδώ έτσι ώστε το παραγόμενο αποτέλεσμα να είναι όσο πιο άρτιο γίνεται.
Κινούμαστε από μια σταθερή κατάσταση απόδοσης σε κάτι πιο ρευστό και δυναμικό.
Σε λίγες λέξεις ο Έρικ Έιβαρ, ο διευθυντής δημιουργικής καινοτομίας της Nike, θέλησε να εξηγήσει πώς έφτασαν σε αυτό το σημείο. " Όσο είμαι στην εταιρία, ήταν μια μόνιμη κουβέντα και νομίζω πως τη βλέπω να φτάνει στο τέλος της", συμπλήρωσε.
Το 'Adapt BB' κάνει (στην κυριολεξία) ένα βήμα μπροστά διότι δεν είναι μονάχα ένα παπούτσι του οποίου τα κορδόνια δένονται με συγκεκριμένη εντολή. Από το 2016 θα βρεις κι άλλα. Πρόκειται όμως, σύμφωνα πάντα με τους εμπνευστές, για ένα προϊόν που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του ποδιού: τον πόνο και την κούραση, την υγρασία και την εφίδρωση, ακόμη και την αλλαγή κάλτσας. Αντιδρώντας κατάλληλα.
Τα δύο led φώτα στη σόλα θυμίζουν σίγουρα εκείνα τα αθλητικά των 90s που αναβόσβηναν σε κάθε βήμα του πιτσιρικά που έτρεχε στο δρόμο. Αλλάζουν, αν θες πάντως, χρώμα μέσω του app, ενώ μετά από δέκα ημέρες χρήσης χρειάζονται φόρτιση!
Τουλάχιστον σ' αποζημιώνουν οι άλλες λειτουργίες. Όπως το γεγονός πως πρόκειται για δύο παπούτσια σ' ένα 'σώμα'. Το περίβλημα παρομοιάζεται με κάλτσα που αγκαλιάζει το πόδι και το υπόστρωμα είναι κατασκευασμένο με ανθετικό υλικό που εξασφαλίζει την εφαρμογή και την άνεση είτε πρόκειται για αθλητή είτε για οποιονδήποτε άλλο τύπο της σύγχρονης εποχής.
Από τη Nike εξήγησαν πως ένα τέτοιο παπούτσι προσαρμόστηκε πρώτα απ' όλα για αθλητές του μπάσκετ, διότι πιστεύουν ότι είναι το πιο απαιτητικό και απρόβλεπτο σε κινήσεις σπορ, δεδομένου ότι περιλαμβάνει πολλαπλά άλματα, απότομες προσγειώσεις και συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, στη διάρκεια των οποίων τα πόδια (οι αστράγαλοι δηλαδή) θα πρέπει να είναι 'θωρακισμένοι'.
Ο Λεμπρόν Τζέιμς θέλει, λέει, 10 λεπτά μόνο και μόνο για να δέσει τα κορδόνια του πριν από κάθε αγώνα. Με το νέο προϊόν ο χρόνος αυτός μειώνεται στο ελάχιστο, μια και του προσφέρεται η δυνατότητα με τη χρήση μόνο ενός κουμπιού (από το παπούτσι ή το κινητό τηλέφωνο) να επιλέξει το status της αρεσκείας του (λυμένων κορδονιών, μέσης δέσης ή πολύ σφιχτών).
" Ο κύριος στόχος του Nike Adapt BB είναι να αυτοματοποιήσει τη συγκράτηση", διαβάσαμε στο fastcompany.com.
Οι άνθρωποι δεν θέλουν να έχουν μια σφιχτή και χωρίς αναπνοή εμπειρία με το καθημερινό παπούτσι τους. Αν όμως φτάσεις στην αφετηρία του τελικού των 100 μέτρων στους Ολυμπιακούς αγώνες, θες το παπούτσι όσο πιο κοντά στο σώμα σου.
Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον Μάικλ Ντόναχιου, αντιπρόεδρο καινοτομίας, και αντικατοπτρίζουν την πολιτική της Nike στο ζήτημα.
" Η αποστολή μας είναι να λύσουμε προβλήματα για τους αθλητές και η ανταπόκριση στις ακριβείς ανάγκες τους ήταν πάντα ο καλύτερος δρόμος προς τα εμπρός", συμπλήρωσε.
Η Nike υποστηρίζει, εξάλλου, ότι τα 'Power Laces' προσφέρουν μια βελτίωση της τάξης του 40% στη συγκράτηση του ποδιού.
Ο Τζέισον Τέιτουμ των Σέλτικς, ένας από τους πρώτους παίκτες που δοκίμασαν τις λειτουργίες και τις αντοχές του νέου προϊόντος, υπήρξε (αναμενόμενα) ενθουσιασμένος με την ανταπόκρισή του.
Προφανώς θα βρεις αρνητικά, δεδομένου ότι πρόκειται για μια 'συσκευή' ακριβώς κάτω από το πόδι που κουβαλάς όλη μέρα μαζί σου. Όσοι συμμετείχαν στα 'πειράματα' έχουν ήδη εντοπίσει και μεταφέρει τις παρατηρήσεις του στην εταιρία. Κυρίως αφορούν τα προσωπικά δεδομένα που θα είναι συγκεντρωμένα σ' ένα application.
Η Nike ισχυρίζεται ότι η κοινή των στοιχείων αυτών θα είναι ασφαλής και παράλληλα υπόσχεται πως δεν θα διοχετεύονται ποτέ σε τρίτους - αν θέλουμε το πιστεύουμε.
Στο χέρι του καθενός είναι να επιλέξει τι θέλει. Ή για την ακρίβεια, στο πόδι του! Και στην τσέπη του...
Πηγές: nike.com, fastcompany.com