ΣΠΟΡ

Πόσο άλλαξαν τα 10 μονοθέσια της Formula 1

Ποια ομάδα κερδίζει το βραβείο έμπνευσης και δημιουργικότητας πριν από την έναρξη της καινούριας χρονιάς στη Formula 1; Ζητάμε την ψήφο σου.

Πόσο άλλαξαν τα 10 μονοθέσια της Formula 1
Το νέο μονοθέσιο της Mercedes στις δοκιμές της Βαρκελώνης AP Photo/Joan Monfort

Κάθε κατεργάρης γύρισε στον πάγκο του και οι 20 οδηγοί, χωρισμένοι ανά δυάδες για τις ανάγκες των 10 ομάδων της Formula 1, πήραν θέση στην εκκίνηση. Κυριολεκτικά.

Η αναμνηστική φωτογραφία βγήκε προτού όλοι τους βρεθούν πίσω από τα cockpit των μονοθεσίων τους και αρχίσουν τους δοκιμαστικούς γύρους στην πίστα Βαρκελώνης. Ήταν η πρώτη φορά στη νέα χρονιά που συναντήθηκαν ξανά όλοι μαζί, παλιοί και νέοι, για να προϋπαντήσουν την έναρξη του νέου πρωταθλήματος που θα κάνει πρεμιέρα στις 13-15 Μαρτίου στην Αυστραλία. Ως τότε μεσολαβούν τρεις γεμάτες εβδομάδες. Ως τότε θα μάθουμε πολλά για την εξέλιξη και την ανταπόκρισή τους στις νέες συνθήκες.

Σε πρώτη φάση εντοπίζουμε τις εξωτερικές αλλαγές που υπέστησαν.

Η άκαμπτη κομψότητα της Mercedes

Υποτυπώδεις οι χρωματικές παρεμβάσεις στην W11 για μια Mercedes που έχει κατασταλάξει χρόνια τώρα στο τι θέλει. Η ‘σοβαρότητα’ που εξέπεμπε η προκάτοχός της αντανακλάται στο λαμπερό ασημογκρί του αμαξώματος, που διανθίζεται από πιο μια λεπτεπίλεπτη τιρκουάζ ρίγα στο πλάι, δεδομένου ότι προστέθηκαν ψήγματα του βυσσινί εξαιτίας χορηγικής συμφωνίας.

Το κόκκινο το γιορτινό για τη Ferrari

Με την SF1000 που λάνσαρε ήδη η Scuderia θα γίνει η μοναδική ομάδα που θα έχει συμπληρώσει τετραψήφιο αριθμό παρουσιών στη Formula 1. Πιστή στην παράδοση ετών που πρεσβεύει πάντως δεν παρεκκλίνει στο ελάχιστο και ποντάρει στην ομοιομορφία ενός μονοθέσιου που μεταβάλλεται μονάχα εσωτερικά.

Η στιλιζαρισμένη μονοτονία της Red Bull

Η RBR υπηρετεί έναν συγκεκριμένο (διαφημιστικό) σκοπό, συμμετέχοντας στη Formula 1 και μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο κανόνων δουλεύει χρωματικός. Οποιαδήποτε αλλαγή θα ήταν ρισκαδόρικη για την εικόνα των Αυστριακών που αυτό έχουν (μπλε, κίτρινο, κόκκινο), αυτό προβάλλουν άνευ παρεκτροπών. Μήπως να τολμήσουν το ασημί;

Το πορτοκαλί της McLaren έβαψε τα πάντα

Ρούχα μαζί που πλύθηκαν κι έχουνε γίνει… πορτοκαλί. Η MCL35 αφενός μεν ‘μπήκε στο πλύσιμο’, μια και το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε να είναι στενότερο του περυσινού, αφετέρου δε το βασικό χρώμα έγινε πολύ πιο έντονο και ταυτόχρονα απλώθηκε σ’ όλη σχεδόν την επιφάνεια. There is no blue without orange, έλεγε ο Βίνσεντ Βαν Γκονγκ.

Το total black της Renault

Πιο επίσημο δεν θα μπορούσε να ‘ναι το ‘ένδυμα’ της RS20. Το χρυσό που έδινε την απαιτούμενη λάμψη εγκαταλείφθηκε για εφέτος και το μαύρο σε βαφή ματ παράγει έναν δυναμισμό που έλειπε από τη γαλλική ομάδα. Οι Ντανιέλ Ρικιάρντο και Εστεμπάν Οκόν καλούνται να τον υπηρετήσουν προκειμένου να καλυφθεί το έδαφος από την τέταρτη θέση. Μην ξεθωριάσει μόνο όσο κυλούν οι αγώνες.

Το pure λευκό ενός νεογέννητου ταύρου

Δεν έχουμε να κάνουμε μ’ ένα απλό face-lift. Πρόκειται για μια πλήρη μεταστροφή του στιλ, ένα extreme makeover που αφήνει άφωνους συγγενείς και φίλους. Η AT01, που δεν ανήκει πλέον στην Toro Rosso αλλά στην ιδίων συμφερόντων Alpha Tauri είναι πάλλευκη (και όχι μπλε-κόκκινη) με τα δευτερεύοντα στοιχεία να έχουν μια σκουρόχρωμη blue black διάθεση που χαρίζει μια κυματιστή οπτική αλληλουχία.

Pink ναι. Panther;

Η μεγάλη αλλαγή αναμένεται του χρόνου, όταν η σύμπραξη της Racing Point με την Aston Martin (προβλέπεται ότι) θα δώσει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Στο μεταβατικό 2020 η RP20 είναι πιο ροζ από μαλλί της γριάς σε λούνα παρκ, καθώς έχουν αφαιρεθεί οι μάλλον περιττές λεπτομέρειες του μπλε και του γκρενά. Εντός πίστας πάντως θα κριθεί η αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος, αφού ως πήχης μπήκε η πέμπτη θέση τουλάχιστον.

Η Romeo δεν αρνείται το όνομά της

Η C39 δεν διαφοροποιήθηκε σε βαθμό που να προκαλεί εντυπώσεις, θετικές ή αρνητικές. Κινούμενη ακόμη πιο κοντά στις ιταλικές ρίζες της, αφαίρεσε την μάλλον άσχετη λεπτή σκούρα γραμμή που για τις ανάγκες του νέου μονοθέσιου βάφτηκε κόκκινη και εναρμονίστηκε με το υπόλοιπο χρωματικό σετ. Αυτό που ενδιαφέρει είναι οι Ράικονεν και Τζιοβινάτσι ν’ αποδώσουν καλύτερα ως δίδυμο.

Η τριχρωμία που δεν Haas-κει

Το μαύρο-χρυσό δεν ήταν γουρλίδικο για την αμερικανική ομάδα που από τους 93 βαθμούς της 5ης θέσης το 2018 κατρακύλησε στην 9η με μόλις 28 του 2019. Μοιραίο ήταν να εγκαταλειφθεί. Η νέα τριχρωμία με βάση το λευκό και έντονες λεπτομέρειες από μαύρες και κόκκινες πινελιές επιλέχθηκε σε αρμονικές αναλογίες που κερδίζουν μεμιάς τις εντυπώσεις. Το ζητούμενο βέβαια είναι να κερδίσουν και θέσεις.

Ύμνος στην ποικιλομορφία από τη Williams

Η διαφορά που η FW43 επιδιώκει να καταφέρει στο νέο πρωτάθλημα έχει ως βάση μια χρωματική παλέτα που δεν μοιάζει με προηγούμενη. Το έντονο κόκκινο ήρθε να επιβληθεί στο λευκό και στο γαλάζιο, μεταβάλλοντας την όψη ενός μονοθέσιου που περνούσε εντελώς αδιάφορο. Οι ρομαντικοί δεν ξεχνούν το μπλε-κίτρινο μονοθέσιο του Νάιτζελ Μάνσελ.

powered by
Typeform

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ