O Kάιλ Κούζμα έγινε το πρόσωπο της αντεπίθεσης της Puma
Στα 24 ο σταρ των Λέικερς άφησε τη Nike (την Jordan Brand και τους Κινέζους) για να γίνει το πρόσωπο της Puma, στο rebranding των sneakers για μπάσκετ.
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ήταν ο λόγος που στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ασχοληθήκαμε με τους ΝΒΑers που έχουν τα μεγαλύτερα sneaker deals. Από τους 14 που παίρνουν τουλάχιστον 9 εκατομμύρια δολάρια (το χρόνο) από τα παπούτσια που έχουν επιλέξει να φορούν, οι πέντε ανήκουν στη Nike, οι τρεις στην Jordan Βrand, άλλοι τόσοι στην Adidas, ο Ντουέιν Ουέιντ στην κινεζική Li-Ning, ο Κλέι Τόμπσον στην επίσης κινεζική Anta και ο Στέφεν Κάρι στην Under Armour.
Βάσει εκείνων των στοιχείων, η Puma είχε το 2.10% της αγοράς (βλέπε ΝΒΑ players), με τη Nike να έχει στο πελατολόγιο της το 62.54%, την Adidas το 15.78%, την Jordan Βrand το 9.39%, το Under Armour το 4.60% και τα υπόλοιπα brands το 5.59%.
Η λίστα ανανεώθηκε την ημέρα που ο Κάιλ Κούζμα αποφάσισε να αφήσει τη Nike (του έκανε πρόταση ανανέωσης και μπορούσε να ματσάρει τη μεγαλύτερη προσφορά για να τον κρατήσει, ενώ τον διεκδίκησε η Jordan Brand και μια κινεζική εταιρία), ώστε να γίνει το νέο πρόσωπο της Puma. Στο πλαίσιο αυτής της ‘μετακόμισης’ -το πρώτο συμβόλαιο είναι πενταετές- πήρε και το signature shoe. Η Puma φαίνεται πως είναι σε διαδικασία αντεπίθεσης, καθώς πριν τον Κούζμα υπέγραψε τις δυο πρώτες επιλογές του 2018 NBA Draft (ΝτιΆντρε Άιτον, Μάρβιν Μπέιγκλι) και τον JR Μπάρετ (No3 του 2019 NBA Draft). Όλα τα συμβόλαια είναι πενταετή, για ποσά που ξεκινούν από τα 2.000.000 δολάρια. Αυτό του ‘πιο πολλά υποσχόμενου Laker της τελευταίας δεκαετίας’ είναι το μεγαλύτερο, καθώς όπως διάβασες ήδη, θα είναι το πρόσωπο της εταιρίας. Σύμφωνα με το ESPN, θα πάρει 20 εκατομμύρια δολάρια -χώρια τα bonus. Μέχρι πέρυσι έπαιρνε 25.000 δολάρια τη σεζόν.
Στα μέσα που χρησιμοποίησε η Puma, ώστε να τον πείσει πως να πει το ‘ναι’ ήταν αυτό που ακολουθεί.
Επίσης, του έστειλε ιδιωτικό αεροπλάνο για να τον παραλάβει από την προετοιμασία της Team USA (δεν πήγε στο Παγκόσμιο Κύπελλο, λόγω τραυματισμού στο πόδι) στο Λας Βέγκας και να τον πάει στη Βοστώνη. Έκανε και κάτι ακόμα: έβαλε τον Jay Z να του μιλήσει. To μόνιμο μέλος στις λίστες του Forbes (πέρυσι ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο η προσωπική του περιουσία) συμφώνησε να γίνει ο τύπος που θα αναλάμβανε την ‘αναγέννηση’ της Puma, σε ό,τι αφορά τα παπούτσια για το μπάσκετ, στο πόστο του δημιουργικού διευθυντή. Ο ράπερ/επιχειρηματίας/μουσικός παραγωγός/ιδιοκτήτης εταιρίας μάνατζμεντ αθλητών συναντήθηκε με τον 24χρονο φόργουορντ για να μοιραστεί μαζί του το όραμα του. Μετά ο νεαρός συζήτησε όλα τα δεδομένα με τον μέντορα του, ΛεΜπρον Τζέιμς και αποφάσισε πως η Puma ήταν αυτό που ήθελε. Το deal ‘κλείδωσε’ όταν η εταιρία συμφώνησε με το αίτημα του να φορέσει φέτος το ανανεωμένο μοντέλο Clyde Hardwood, σε έκδοση με περισσότερα χρώματα, εμπνευσμένο από τον ράπερ -και φαν των Λέικερς- Nipsey Hussle, ο οποίος δολοφονήθηκε έξω από το κατάστημα του, στο νότιο Λος Άντζελες, στις 31/3 του 2019. “Θέλησα να πάω στην Puma και για να κάνω πράγματα για την κοινότητα, όπως ο Nip”, ήταν η σχετική του δήλωση.