ΣΠΟΡ

Η Ferrari έκανε το 1-2 στη Σιγκαπούρη κατά λάθος

Μετά το Grand Prix της Σιγκαπούρης όλοι αποθέωναν την στρατηγική της Ferrari που της έδωσε το πρώτο 1-2 για φέτος. Λίγα λεπτά μετά, ο Ματία Μπινότο θα αποκάλυπτε πως δεν είχαν υπολογίσει σε αυτό που έγινε.

Η Ferrari έκανε το 1-2 στη Σιγκαπούρη κατά λάθος
O Σεμπάστιαν Φέτελ πέρασε τον Σαρλς ΛεΚλερκ με τρόπο που δεν τον περίμενε η Ferrari-λέει. AP Photo/Eric To

Στην εκκίνηση της τρέχουσας σεζόν στη Formula 1, η Mercedes έκανε ρεκόρ διαδοχικών αγώνων, στους οποίους τα αυτοκίνητα τους τερμάτισαν στις θέσεις 1-2. Στην εκκίνηση της σεζόν η Ferrari είχε φτάσει τα έξι διαδοχικά Grands Prix, στα οποία έγιναν λάθη στρατηγικής. Αν υποθέσουμε πως ο -γενικός διευθυντής- Ματία Μπινότο έμαθε ένα πράγμα από κάθε αποτυχία, μπορείς να καταλάβεις πώς οι οδηγοί του είδαν πρώτοι την καρό σημαία στην πιο απαιτητική πίστα που υπάρχει στο καλεντάρι, στη Σιγκαπούρη.

✚ Σου έχω νέα: η μεγαλύτερη φετινή επιτυχία της Ferrari δεν ήταν απόλυτα θέμα στρατηγικής. Έγινε και κάτι που δεν είχαν εκτιμήσει σωστά. Καλό. Όχι κακό. Θα το δούμε στη συνέχεια. Προς το παρόν, κρατάς ότι επτά αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, ο Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) δεν νιώθει και τόσο σίγουρος ότι θα κρατήσει το στέμμα στο κεφάλι του.

✚ Πλέον ο πρωταθλητής ηγείται των υπολοίπων με +65 πόντους από τον, δεύτερο στη συνολική κατάταξη, Βάλτερι Μπότας (Mercedes). Ο μεν έχει 296 και ο δε 231. Ο Βρετανός είναι στο +96 από τους Σαρλς Λεκλέρκ (Ferrari) και Μαξ Φερστάπεν (Red Bull), οι οποίοι έχουν από 200 πόντους. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari) παρακολουθεί από πολύ κοντά (194). Μετά είναι το χάος (Πιέρ Γκάσλι, Toro Rosso, 69 πόντοι).

✚Στο πρώτο 1-2 της Ferrari για φέτος, η ομάδα διάλεξε Σεμπάστιαν Φέτελ και αυτός πήρε την πρώτη του νίκη, έπειτα από 392 ημέρες. Ήταν η πέμπτη στη συγκεκριμένη πίστα.

Τι εννοώ όμως, με το ‘η ομάδα διάλεξε’. Ο Φέτελ μπήκε στα πιτ, στον 20ο γύρο. Ο Λεκλέρκ στον 21ο πρώτο. Όπως έβγαινε, είδε μπροστά του τον συμπαίκτη του, με πλεονέκτημα 2.5” και από την τρίτη θέση, στην πρώτη. Ο Μονεγάσκος, ο οποίος είχε πάρει την τρίτη σερί pole position -μετά τις δυο συναπτές νίκες- μπορούσε να πιέσει και να διεκδικήσει τη νίκη. Στα αυτιά του άκουσε το ‘είμαστε πρώτοι-δεύτεροι και πρέπει να τερματίσουν και τα δυο αυτοκίνητα’. Διαβεβαίωσε ότι “δεν θα κάνω βλακεία. Θέλω να τερματίσουμε στις θέσεις 1-2. Απλά πιστεύω ότι δεν είναι δίκαιο. Κάτι που δεν αλλάζει την ουσία. Δεν θα γίνω ηλίθιος για τη Ferrari”. Ήταν κύριος στη δέσμευση του.

“Σκεφτήκαμε να δώσουμε πίσω στον Λεκλέρκ την πρωτιά, αλλά αποφασίσαμε να μη το κάνουμε”

✚ Προφανώς και ο Μπινότο ρωτήθηκε σχετικά. Αυτό που είχε να πει ήταν ότι οι υπεύθυνοι για την στρατηγική είχαν υποτιμήσει το πόσο μπορούσε να επωφεληθεί ο Φέτελ, μπαίνοντας στα πιτ ένα γύρο πριν τον Λεκλέρκ. “Πιστέψαμε ωστόσο, πως αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να κάνουμε, για να μείνουν μπροστά από τον Φερστάπεν και να περάσουμε τον τότε δεύτερο, Χάμιλτον. Το undercut ήταν πολύ πιο αποτελεσματικό από ό,τι περιμέναμε. Ήταν 3.9 δευτερόλεπτα, νούμερο που δεν περιμέναμε να είναι τόσο μεγάλο”.

Τι είναι όμως, το undercut

Έχεις τον οδηγό α και τον οδηγό β. Ο α ηγείται του αγώνα, ενώ ο β μπαίνει πρώτος για pit stop, γεγονός που σημαίνει ότι βάζει πιο νωρίς ‘φρέσκα’ λάστιχα. Αυτό σημαίνει πως ενόσω ο α συνεχίζει με τα παλιά λάστιχα, φυσιολογικά ο β είναι πιο γρήγορος και έχει τη δυνατότητα να ‘κλείσει’ τη διαφορά με τον α, όταν αυτός πάει για pitstop. Κάτι που γίνεται, με τον α να ‘χει πιο φρέσκα λάστιχα για το τέλος του αγώνα. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να αντεπιτεθεί. Κάτι που ο ΛεΚλερκ δεν έκανε -κατόπιν σχετικού αιτήματος της ομάδας.

Όταν βάλαμε τον Σαρλς στα πιτ ένα γύρο μετά τον Σεμπάστιαν, πιστεύαμε πως θα βγει μπροστά του. Ο Σεμπάστιαν όμως, οδήγησε πάρα πολύ καλά, έκανε το undercut στα 3.9” και αυτό έκανε τη διαφορά” είπε επισήμως, το αφεντικό της Ferrari. Όταν τον ρώτησαν αν η ομάδα σκέφτηκε να κάνει κάτι, ώστε να δώσει πίσω στον ΛεΚλερκ την πρωτιά, είπε “ναι. Αλλά καταλήξαμε ότι το σωστό θα ήταν να μη το κάνουμε”.

To “όλοι μαζί κερδίζουμε, όλοι μαζί χάνουμε” του Χάμιλτον

✚ Στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου πάτησε ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είχε να δώσει το δικό του αγώνα με τον Χάμιλτον, ο οποίος έμεινε εκτός πόντιουμ για πρώτη φορά από τον Ιούλιο και το γερμανικό Grand Prix.

Στο Instagram έγραψε πως δεν δίνει -ας πούμε- δεκάρα για το τι σκέφτονται για αυτόν οι άλλοι και βασικά αυτό έχει να προτείνει σε όλους. Όπως και να μη φοβόμαστε να είμαστε ο εαυτός μας και να αλλάζουμε μόνο για τον εαυτό μας -δηλαδή, αν το θέλουμε εμείς-, όπως επικεντρωνόμαστε στο πώς θα γίνουμε η καλύτερη έκδοση του εαυτού μας.

Στις δηλώσεις του εξήγησε πως η Mercedes έκανε στρατηγικό λάθος που δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει τη νίκη. Στην εκκίνηση ήταν πίσω από τον ΛεΚλερκ, με τον Φέτελ και ο Φερστάπεν ήταν από πίσω του. Στην αρχή έδωσε τη μάχη του με τον μετέπειτα νικητή, με την ομάδα του να τον κρατά στην πίστα περισσότερο από τους ανταγωνιστές του -αντί να επιχειρήσει undercut- και αυτό τον κατέστρεψε στο φινάλε, όταν έκανε stop μετά τις Ferrari και τον Φερστάπεν.

 “Συζητήσαμε την πιθανότητα του undercut, στη συνάντηση που είχαμε το πρωί. Ήθελα να πάρω το ρίσκο. Μετά η Ferrari αποφάσισε να μπει στα πιτ και εμείς να μείνουμε στον αγώνα. Πίεσα όσο μπορούσα, ένιωθα πως τα λάστιχα ήταν καλά, αλλά έπειτα από κάποιους γύρους άρχισαν να διαλύονται πολύ γρήγορα. Κάναμε λάθη, ως ομάδα. Κερδίζουμε και χάνουμε όλοι μαζί. Δεν δείχνουμε κανέναν με το δάχτυλο. Αυτή δεν ήταν ποτέ η φιλοσοφία μας. Όλοι μπορούμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά”. 

✚Ό,τι ήθελε να κάνει ο Χάμιλτον στις Ferrari, αλλά δεν τον άφησαν, του το έκανε ο Φερστάπεν για την τρίτη θέση.

✚ Στην πίστα που το safety car εμφανίζεται πάντα, τουλάχιστον από μια φορά, χθες έκανε υπερωρίες. Θα αρχίσω από τον master of disaster, Ρομέιν Γκροζάν, ο οποίος δεν έφταιγε 100% στη Σιγκαπούρη. Ο οδηγός της Haas έπεσε πάνω στον Τζορτζ Ράσελ (Williams), τον ‘κόλλησε’ στο προστατευτικό και τον έθεσε εκτός αγώνα -ενώ εκείνος συνέχισε.

Αν δεις το replay, ο Γκροζάν δεν είχε χώρο να εκμεταλλευτεί για να αποφύγει τον Ράσελ. Παρ’ όλα αυτά, λόγω πρότερου ‘ανέντιμου’ βίου, έγινε ‘θύμα’ των trolls.

✚ Ένα άλλο ζευγάρι οδηγών που αντάλλαξε κάθε άλλο παρά γλυκιά λόγια ήταν αυτό των Κίμι Ραϊκόνεν (Alfa Romeo) και Ντανίιλ Κβιάτ (Τoro Rosso). Ο Ρώσος προσπαθούσε να σωθεί από τον Σέρτζιο Πέρεζ (Racing Point) στον 11ο γύρο, όταν βρήκε τοίχο στην έξοδο από την 16η στροφή. Μετά, στον 50ο γύρο έπεσε πάνω στον Ραϊκόνεν. Ο Iceman αποσύρθηκε, ο Κβιάτ όχι. Ο Iceman είπε και ότι “τον είδα τελευταία στιγμή με την άκρη του ματιού μου, αλλά ήταν αργά” και ο Κβιάτ πως “ό,τι έκανα σήμερα ήταν λάθος, με εξαίρεση το επεισόδιο με τον Κίμι, ο οποίος προσπάθησε να αυτοκτονήσει. Κάνει συχνά τη συγκεκριμένη κίνηση. Δυστυχώς, σήμερα πλήρωσε το τίμημα”.

✚ Ο Πέρεζ εγκατέλειψε στον 43ο γύρο, με μηχανικό πρόβλημα. Είχε προηγηθεί η απόφαση του να στριμώξει στον τοίχο τον Κέβιν Μάγκνουνσεν (Haas), στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Μεξικανός τον κατηγόρησε πως δεν σεβάστηκε τη συμφωνία κυρίων που ‘χει γίνει μεταξύ των ‘πιλότων’ να μην προσπερνάς αυτόν που ετοιμάζεται για τον γρήγορο γύρο. Στα μέσα της FP2 ο Πέρεζ έκανε μανούβρα που οι αγωνοδίκες χαρακτήρισαν ‘δυνητικά επικίνδυνη’, μετά έκοψε ταχύτητα όπως προετοιμαζόταν για το quick lap, όταν είδε τον Μάγκνουνσεν έτοιμο να τον προσπεράσει και τον έριξε στα προστατευτικά. Ο οδηγός της Haas εξήγησε ότι “τον είδα να φεύγει από τη racing line και σκέφτηκα πως πάει για pit. Προσπάθησα να τον περάσω και τότε μου ‘έκλεισε’ το ‘διάδρομο’. Δεν ήμουν στο μυαλό του να ξέρω τι θέλει να κάνει και στην τελική, δεν με νοιάζει τι λέει”.

Δες για το τέλος, τα καλύτερα του αγώνα της Σιγκαπούρης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK