Τα όνειρα του Ιμπέρ κόπηκαν απότομα – μαζί με τη ζωή του στα 270 χλμ.
Ο Αντουάν Ιμπέρ θα γινόταν -ενδεχομένως- ένας από τους επόμενους αστέρες της Formula 1. Δεν πρόλαβε. Σκοτώθηκε καταδιώκοντας τα όνειρά του.
Στις 20:15 του Σαββάτου η FIA επιβεβαιώνει το τραγικό γεγονός. Από τις 18:35 (ώρα Βελγίου) Ο Αντουάν Ιμπέρ είναι νεκρός, 22 ημέρες πριν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας του. Έχει παλέψει για λίγο, αλλά δεν αντέχει και παραδίδεται. Παραδίδεται στα τραύματά του, στη συγκυρία της στιγμής, στη μοίρα. Η αρχική παγωμάρα μετατρέπεται σε θλίψη, η θλίψη σε κλάμα πνιχτό. Για την απώλεια του νεαρού Γάλλου οδηγού της F2.
Το μονοθέσιο της Arden International που οδηγούσε στο Σπα είχε κοπεί στα δύο. Τον είχε σκοτώσει ό,τι αγαπούσε περισσότερο από το καθετί: η οδήγηση. Η στροφή Ρεντιγιόν είναι η πιο διάσημη της βελγικής πίστας. Ταυτόχρονα δε η πιο απαιτητική σ’ έναν αγώνα γεμάτο προκλήσεις. Παρά τις μετατροπές που έχουν γίνει από καιρό προκειμένου να μειωθούν οι πιθανότητες σοβαρών ατυχημάτων, οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι πολύ υψηλές, σχεδόν τρομακτικές.
Υπολογίζεται πως το κοντέρ του Ιμπέρ έδειχνε περί τα 270 χλμ. όταν στο 2ο γύρο του grand prix έχανε τον έλεγχο του οχήματος, έβγαινε εκτός οδοστρώματος και χτυπούσε στο δεξιό τοίχο. Πιθανόν να ζούσε, ποιος ξέρει, αν Αμερικανός Τζουάν Μανουέλ Κορέα που ακολουθούσε είχε χρόνο ν’ αντιδράσει. Τα δικά του 250χλμ. δεν του επέτρεπαν οποιαδήποτε ευελιξία κινήσεων. Μάλλον, ούτε που πρόφτασε να δει τον Ιμπέρ στο οδόστρωμα. Καρφώθηκε πάνω του. Συντρίμμια. Η τηλεόραση απέφυγε να επαναλάβει τη σκηνή.
Οι όποιες λήψεις μοιράστηκαν στο διαδίκτυο.
Ο Κορέα -κατά την επίσημη ενημέρωση- βρίσκεται “σε σταθερή κατάσταση“, νοσηλευόμενος στη μονάδα εκτεταμένης φροντίδας κλινικής της Λιέγης. Είχε προηγουμένως μεταφερθεί με ελικόπτερο και χειρουργηθεί στα πόδια λόγω καταγμάτων. “Όταν τον έφεραν ήταν σε επαφή με το περιβάλλον“, ελέχθη από τους θεράποντες γιατρούς. Ο Τζιουλιάνο Αλεζί, που ενεπλάκη επίσης στο συμβάν, βγήκε άφθαρτος. Ο αγώνας διακόπηκε. Γι’ άλλη μια φορά θ’ αρχίσει έρευνα επί των αιτιών. Μέχρι ν’ αποδειχθεί πως όλα είχαν τηρηθεί όλες οι κανόνες ασφαλείας.
Ήταν ο πρώτος θάνατος πιλότου μετά την απώλεια του Ζιλ Μπιανκί το 2014. Ο Γάλλος απεβίωσε 9 μήνες μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε στην πίστα της Suzuka.
Ο Ιμπέρ, γεννημένος στη Λιόν, ήταν από τους οδηγούς που προσδοκούσε να φτάσει ως Formula 1. Βρισκόταν προ των πυλών, έκρουε δυνατά τη θύρα, ίσως του χρόνου έβρισκε μια θέση. Από το 2018 ανήκε στην ακαδημία της Renault, από τον Γενάρη είχε προαχθεί σε μόνιμο στέλεχος και ένιωθε “ευγνώμων που μου εμπιστεύονται αυτό το ρόλο“. Ο ίδιος ένιωθε έτοιμος για το επόμενο βήμα. “Είναι ένα μεγαλύτερο όχημα, υπάρχουν περισσότεροι και μεγαλύτερης διάρκειας αγώνες, με διαφορετική στρατηγική να προετοιμάσεις. Ξέρω όμως τις ικανότητές μου“, έλεγε τότε.
Ήταν ήδη πρωταθλητής στο πρωτάθλημα GP3 Series, είχε ήδη οδηγήσει και νικήσει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Formula 3. Στα 3 του έλαβε ως χριστουγεννιάτικο δώρο το πρώτο καρτ του, στα 9 του κουμάνταρε με δεξιοτεχνία ακόμη πιο γρήγορα τετράτροχα. Αντίπαλος του Σαρλ Λεκλέρ που σήμερα ‘υπηρετεί’ τη Ferrari. Το 2011 τερμάτιζε πάνω από τον Μονεγάσκο στη γενική κατάταξη του CIK-FIA Karting Academy Trophy. Ο Λεκλέρ δεν μπορούσε να πιστέψει τι είχε συμβεί, πως ένας φίλος έφυγε τόσο γρήγορα από τη ζωή.
Ούτε ο Εστεμπάν Οκόν, συμπατριώτες επίσης, κυρίως δε συνοδοιπόροι από τα πρώτα τους βήματα.
Για τον Λιούις Χάμιλτον “ήταν ένας ήρωας διότι πήρε το ρίσκο να κυνηγήσει τα όνειρά του“. “To πνεύμα του θα μας συντροφεύει εσαεί“, έλεγαν από τη Renault.
Την Κυριακή τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση. Η μητέρα και ο αδερφός του κρατούσαν το κράνος του, σε μια σπαρακτική σκηνή. Όλοι οι άλλοι ήταν εκεί, φίλοι, γνωστοί, συνεργάτες, κοινό. Μόνο ο μικρός Αντουάν έλειπε.