ΣΠΟΡ

Η μαρίνα της Αθήνας έσπασε το δίπολο Μαγιόρκα-Βαλένθια 

Το πρώτο Ολυμπιακό ακίνητο (μετά το ΣΕΦ, το ΟΑΚΑ και το κλειστό του Ταεκβοντό) που αξιοποιήθηκε για αθλητικό σκοπό ήταν το Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοΐας στην Καλλιθέα. Ανακαινίστηκε και φιλοξένησε τον Μάιο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα FINN, αλλά είχε δείξει νωρίτερα ότι μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία ποικιλοτρόπως.

Η μαρίνα της Αθήνας έσπασε το δίπολο Μαγιόρκα-Βαλένθια 
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑΣ ΚΛΑΣΗΣ TORNADO MotionTeam

Ένα σημαντικό κεφάλαιο του θεματικού τουρισμού σχετίζεται με τον αθλητισμό είτε μέσω διοργανώσεων είτε με αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής – εμπειριών ή για προπονητικούς λόγους. Η Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν έχει τη δυνατότητα ν’ αναλάβει τη διεξαγωγή μεγάλων αγώνων, όμως μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές κοινωνίες της (και όχι μόνο αυτές) με μικρότερης εμβέλειας διοργανώσεις, συρρικνώνοντας παράλληλα την εποχικότητα.

Ένα καλό παράδειγμα ήταν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου κωφών, που διεξήχθη στις αρχές Ιουνίου στο Ηράκλειο της Κρήτης (η Ελλάδα κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο). Συμμετείχαν 16 ομάδες, μαζί ήταν οι συνοδοί τους, συγγενείς και φίλαθλοί τους. Ακολουθούν -μεταξύ άλλων- οι Παράκτιοι Αγώνες της Πάτρας και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κωπηλασίας νέων στη λίμνη των Ιωαννίνων. Αμφότερες οι διοργανώσεις θα ενισχύσουν και τουριστικά τις δύο περιοχές.

Προτιμούν την Ελλάδα λόγω καιρού και ασφάλειας

Το πρώτο Ολυμπιακό ακίνητο (μετά το ΣΕΦ, το ΟΑΚΑ και το κλειστό του Ταεκβοντό) που αξιοποιήθηκε για αθλητικό σκοπό ήταν το Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοΐας στην Καλλιθέα. Ανακαινίστηκε και φιλοξένησε τον Μάιο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα FINN, αλλά είχε δείξει νωρίτερα ότι μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία ποικιλοτρόπως. Ιστιοπλόοι απ’ όλο τον κόσμο -μαζί με τις ομάδες τους- έμειναν για δύο, τρεις και τέσσερις μήνες στην Αθήνα, προκειμένου να προετοιμαστούν.

Τα άλλα δύο μεγάλα κέντρα της Μεσογείου βρίσκονται στη Βαλένθια και τη Μαγιόρκα. Σ’ αυτά ξεχειμώνιαζαν οι ιστιοπλόοι, προκειμένου να βγάλουν το 1/3 της χρονιάς. Ο σχετικά ήπιος χειμώνας της Ελλάδας τους εξυπηρετεί, ενώ όπως εξηγούσαν και οι ίδιοι, η χώρα μας βρίσκεται σε υψηλή θέση στις προτιμήσεις τους διότι δεν έχει κρούσματα τρομοκρατικών επιθέσεων. Έρχονται με το τιμ τους, πληρώνουν τη διαμονή τους, τη διατροφή τους, το γυμναστήριό τους και εξυπακούεται ότι δεν κλειδώνονται στο δωμάτιό τους. Αναζητούν και αυτοί στιγμές χαλάρωσης.

“Ήταν η πρώτη Ολυμπιακή εγκατάσταση που αξιοποιήθηκε στον αθλητισμό και θέλω να πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν και άλλες. Ήδη υπάρχει το πλάνο για το μπάσκετ της ΑΕΚ και τα Λιόσια”, είχε πει ο πρώην υφυπουργός Αθλητισμού, Γιώργος Βασιλειάδης στο Contra.gr, μετά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα FINN. “Τα χρήματα που χρειάζονται για μια ανακαίνιση συχνά είναι ελάχιστα μπροστά στο κέρδος που μπορείς να έχεις στον αθλητισμό και στην οικονομία. Όλες οι αλλαγές που έγιναν στο κέντρο ιστιοπλοΐας δεν κόστισαν πάνω από 70.000 ή 80.000 ευρώ. Τα νούμερα ήταν μια δικαιολογία για να μένει σε απαξίωση μια εγκατάσταση. Δεν υπήρξε ποτέ ένα οργανωμένο πλάνο γι’ αυτό που λέμε Αθηναϊκή Ριβιέρα. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει.

Ο Γιώργος Βασιλειάδης, υφυπουργός αθλητισμού, στη συνέντευξη Τύπου για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Finn (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΑΚΗΣ ΣΑΓΙΑΣ / EUROKINISSI) Eurokinissi Sports

Στη ριβιέρα, όπως φαίνεται στην προέκταση των έργων, το κέντρο ιστιοπλοΐας θα είναι ακριβώς στη μέση. Σκοπός είναι να εξελιχθεί σ’ ένα από τα σημαντικότερα σημεία της παγκόσμιας ιστιοπλοΐας. Σπάει το μονοπώλιο που είχαν η Μαγιόρκα και η Βαλένθια στην προετοιμασία των ξένων ιστιοπλόων. Υπήρχε η αγορά και το περιθώριο να δημιουργηθεί και τρίτος πόλος, αλλά και να γίνει ο καλύτερος προορισμός.

Τώρα, έχουμε μια αθλητική εγκατάσταση αποκομμένη στη μέση μιας παράκτιας ζώνης, που αυτή τη στιγμή είναι στο σχεδιασμό. Αυτό θα το δούμε στο τέλος. Σε τρία χρόνια από τώρα, πιστεύουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί όλο το κομμάτι από το Μικρολίμανο μέχρι το “Σταύρος Νιάρχος”. Βέβαια, αυτό που μας ενδιέφερε στο σκέλος από το Φάληρο έως την Καλλιθέα ήταν η αλλαγή στη ροή των αυτοκινήτων και τα αντιπλημμυρικά έργα.

Δεν είχε γίνει ποτέ μια σοβαρή δουλειά. Είναι το μεγάλο και το πιο ουσιαστικό κομμάτι που δεν θα το βλέπει ο κόσμος, αλλά θα υπάρχει και θα είναι το σημαντικότερο στην καθημερινότητά του. Ένα τεράστιο έργο, το οποίο δεν φαίνεται. Σε όλη τη διαδρομή θα υπάρχουν εγκαταστάσεις μαζικού αθλητισμού. Η ένταση των εγκαταστάσεων θα φανεί σε δεύτερη φάση. Φυσικά, αυτό απαιτεί την ύπαρξη μιας σοβαρής περιφερειακής αρχής και η ιστορία δείχνει ότι όταν υπάρχει σοβαρή περιφερειακής αρχή -όπως υπήρχε- τα έργα προχωρούν. Όταν δεν υπάρχει τα έργα δεν γίνονται”.

Η ΑΕΚ θα μετατρέψει μερικώς το Ποδηλατοδρόμιο

Ο κ. Βασιλειάδης αναφέρθηκε και στην εγκατάσταση της Ένωσης στα Λιόσια. “Θέλαμε να εκμεταλλευτούμε αυτή το Ολυμπιακό ακίνητο. Να μην κοστίζει στο δημόσιο, να του φέρει κάποια έσοδα και να διασφαλίσουμε την αθλητική παρουσία και βιωσιμότητα των ομοσπονδιών που ήταν μέσα. Δεν είπαμε ‘έλα να εξυπηρετήσουμε την ΚΑΕ ΑΕΚ’, αλλά να αξιοποιήσουμε την εγκατάσταση και να εξασφαλίσουμε το μέλλον και τη βιωσιμότητα των αθλητικών ομοσπονδιών.

Η εγκατάσταση αυτή είναι πολύ μεγάλη και κοστοβόρα για τα μαχητικά σπορ. Ακόμη κι αν επιλέγαμε να παραμείνει μια αρένα μαχητικών αθλημάτων δεν θα ήταν προς όφελος των ομοσπονδιών διότι το κόστος ετήσιας συντήρησης και λειτουργίας είναι πάνω από 500.000 ευρώ. Αυτό δεν πρόκειται να βγει και να γίνει οικονομικά βιώσιμο. Δεν μας ενδιαφέρει να έχουμε μόνο καλές εγκαταστάσεις, αλλά να είναι βιώσιμες.

Το ποδηλατοδρόμιο φιλοξενούσε μόνο την ποδηλασία και τώρα θα μπουν εννέα ομοσπονδίες μαχητικών σπορ. Με τη συγκατοίκηση γλιτώνουμε μισό εκατομμύριο από τα Λιόσια συν τα όποια έσοδα από την εγκατάστασή τους στο ΟΑΚΑ. Η μετεγκατάσταση και η μετατροπή του ποδηλατοδρομίου στο κέντρο -χωρίς να πειραχθεί η πίστα- θα γίνει με έξοδα της ΚΑΕ ΑΕΚ. Ήταν προϋπόθεση για τη συμφωνία”.

Έσοδα για την ελληνική οικονομία

Με αφορμή τους Παράκτιους Μεσογειακούς Αγώνες (25-31 Αυγούστου) επεσήμανε: “Στόχος ήταν να ξαναφέρουμε διοργανώσεις τόσο όσο αντέχουμε οικονομικά με σκοπό να δημιουργήσουν οικονομική κίνηση σε κάθε περιοχή. Να μπορούμε να χτίσουμε μικρές αθλητικές πραγματικότητες για την επόμενη ημέρα. Μια αθλητική διοργάνωση δεν φέρνει κέρδος. Μπορείς να την φτιάξεις με τέτοιο τρόπο ώστε να κερδίζεις από την αμέσως επόμενη ημέρα; Στην Πάτρα μπορεί να γίνει ένα κέντρο για τα παράκτια αθλήματα. Δεν υπάρχουν πολλά. Βλέπουμε που υπάρχουν κενά στην Ευρώπη και κλείνουμε τις τρύπες στην Ελλάδα, για να προσελκύσουμε κόσμο.

Στο Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοΐας έρχονται υψηλού επιπέδου ξένοι αθλητές για μήνες. Μένουν σε ξενοδοχεία, τρώνε καταναλώνουν, ζουν το 1/3 του χρόνου στη χώρα μας. Αυτά είναι έσοδα για την ελληνική οικονομία και κέρδος για τους Έλληνες αθλητές που προπονούνται με τους κορυφαίους στον κόσμο. Έχουμε παράλληλα μείωση εξόδων, επειδή δεν χρειάζεται να φεύγουν οι αθλητές μας στο εξωτερικό για να αποκτήσουν διεθνή εμπειρία ή για προετοιμασία αφού έχουν εδώ την υποδομή”.

Θυμίζουμε το SwimRun Hydra, που είναι μεν ιδιωτικής πρωτοβουλίας αγώνας, αλλά τα οφέλη για την τοπική κοινωνία είναι ίδια. Διεξήχθη πέρυσι τον Νοέμβριο σε νεκρή τουριστικά περίοδο για την Ύδρα. Λειτούργησαν τα ξενοδοχεία και τονώθηκε η αγορά του νησιού.

“Το πρόβλημά μας ήταν οι πολλές κλοπές”

Ο γενικός γραμματέας της ελληνικής ιστιοπλοϊκής ομοσπονδίας, Λάκης Παπαθανασίου μας ανέλυσε τις αλλαγές που έγιναν στο  Διεθνές Κέντρο Ιστιοπλοΐας:

“Το πιο σημαντικό ήταν ότι φτιάξαμε την αποθήκη για τα σκάφη. Εκεί, φυλάσσονται επίσης τα υλικά και τα εργαλεία για τις πρόχειρες επισκευές. Έγινε ψηφιακή αναβάθμιση, ώστε να γίνονται μεταδόσεις από τη θάλασσα και για να μπορούν να εργαστούν με το wi – fi παράλληλα και χωρίς προβλήματα περίπου 400 άτομα. Πήραμε τέσσερις γερανούς και καινούργιες ράμπες για να μπαίνουν τα σκάφη στη θάλασσα. Έγινε κατασκευή για την πίεση του νερού, ώστε να πλένονται ταυτόχρονα 100 σκάφη μετά τον αγώνα.

Φτιάξαμε γραφεία για την ταχεία ενημέρωση των αθλητών στη θάλασσα και το broadcast center. Μεριμνήσαμε για την ασφάλεια με οπτικοακουστικά μέσα και συναγερμούς. Πάντα διοργανώναμε καλούς αγώνες, αλλά το πρόβλημά μας ήταν οι πολλές κλοπές. Επίσης, έγινε κάτι πρωτοποριακό. Το πάρκινγκ των αθλητών, όπου έχουν τα βαν με όλο τον εξοπλισμό τους είναι δίπλα από τα σκάφη τους στη μαρίνα.

Ο γενικός γραμματέας της ελληνικής ιστιοπλοϊκής ομοσπονδίας, Λάκης Παπαθανασίου (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ / EUROKINISSI) Eurokinissi Sports

Δεν χρειάζεται να περπατούν φορτωμένοι 10 χιλιόμετρα, όπως κάνουν στο Όρχους στη Δανία, για να φτάσουν στα σκάφη τους. Είναι σύγχρονο το κέντρο της Αθήνας και πλέον μας βοηθάει πολύ ακόμη και στις δημόσιες σχέσεις μας. Είχαμε εδώ αθλητές από την Ουγγαρία, παγκόσμιους πρωταθλητές. Παραχώρησαν δικά τους σκάφη στους αθλητές μας, όταν βρέθηκαν στην πατρίδα τους.

Δεν χρειάστηκε πληρώσουμε μεταφορά σκάφους. Επίσης, οι Έλληνες αθλητές δεν χρειάζεται να φεύγουν τόσο συχνά για δυνατή προετοιμασία, έρχονται εδώ δυνατοί ξένοι ιστιοπλόοι. Το κόστος δεν ήταν μεγάλο, διότι βοήθησαν με εθελοντική εργασία και άνθρωποι του αθλήματος. Προπονητές έριχναν μπετά, έβαφαν, έκαναν πολλή δουλειά!”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK