10 σημειώσεις από το Μονακό: Λάθη δεν κάνει μόνο ο Λιούις Χάμιλτον
Tα λάθη των εταιριών κυριάρχησαν στο Grand Prix του Μονακό. Η Mercedes χρωστά στον Λιούις Χάμιλτον ότι δεν πλήρωσε το δικό της και ο Σεμπάστιαν Φέτελ στον Μαξ Φερστάπεν τη δεύτερη θέση. Οι δέκα σημειώσεις από το Grand Prix de Monaco 2019.
Φτάσαμε στον έκτο αγώνα της χρονιάς για να μην τερματίσουν στις θέσεις 1-2 οι Silver Arrows. Θα χρειαστούν περισσότεροι, για να μη δούμε οδηγό της Mercedes στο κορυφαίο σκαλοπάτι του βάθρου, με τον Λιούις Χάμιλτον να κάνει τέσσερις τις πρωτιές ” στον πιο δύσκολο αγώνα της καριέρας μου“.
Αλλά δούμε ένα ένα τα 10 πράγματα που συνθέτουν την εικόνα όσων έγιναν στο Μονακό, με τις διαδικασίες του αγώνα να αρχίζουν μετά το λεπτό σιγής των ‘πιλότων’, για τον Νίκι Λάουντα. Στο θρύλο της F1 αφιέρωσε τη νίκη του Χάμιλτον εξηγώντας πως “χωρίς εκείνον, θα είχα μόνο έναν τίτλο”.
★ Η τρίτη νίκη του Χάμιλτον στο -90ο- Grand Prix του Μονακό ήταν η πιο δύσκολη όσων έχει πάρει, εξαιτίας ενός λάθους που έκανε η Mercedes. Ήταν το πρώτο της σεζόν. Λάθος έκανε και η Ferrari, για έκτο συναπτό αγώνα.
Ο Τζέιμς Βόουλς είναι αυτός που αποφάσισε να μπουν μεσαίας γόμας λάστιχα στον Χάμιλτον, μετά τη σύγκρουση του ΛεΚλερκ και την είσοδο του Safety Car, στον 11ο γύρο. Σημείωση: είχαν free pit stop.
Ενώ οι ανταγωνιστές επέλεξαν τη σκληρή (γόμα), η πρωταθλήτρια εταιρία έκρινε πως δεν θα προέκυπτε πρόβλημα με τη μεσαία που προτιμάται σε υψηλές θερμοκρασίες και πίστες με τις μικρότερες φθορές στα ελαστικά. Τελικά, υπήρξε και ήταν μεγάλο.
Βλέπεις, ο Φερστάπεν πίεζε τον Λιούις, ο Λιούις έπρεπε να απαντήσει και έτσι διέλυσε τα ελαστικά του.
Το μπροστινό αριστερό λάστιχο τον εγκατέλειψε στον 51ο γύρο, όταν ειδοποίησε την ομάδα του πως υπάρχει πρόβλημα. Χρειάστηκε να προτάξει όλες τις ικανότητες και το ταλέντο του για να τερματίσει πρώτος. Όπως είπε το αφεντικό, Τότο Γολφ ” μας έσωσε ο Λιούις. Ο τρόπος που οδηγεί μας έσωσε, γιατί κάναμε στρατηγικό λάθος“.
Ο πρώην ‘συμπαίκτης’ του Χάμιλτον και νυν σχολιαστής, με δικό του podcast Νίκο Ρόζμπεργκ εξήγησε ότι ” ο Λιούις δεν παραπονέθηκε για τίποτα. Τα λάστιχα του ήταν ‘πεθαμένα’ και εκείνος όχι μόνο τερμάτισε, αλλά ήταν και πρώτος“.
Όταν όλα τελείωσαν, ο Βόουλς είπε πως ” κερδίσαμε τον αγώνα. Γιατί βάλαμε μεσαία γόμα; Είναι αρκετά ξεκάθαρο πως με τη σκληρή γόμα το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο. Ίσως βέβαια, να μειωνόταν ο παράγοντας του στρες. Θέλαμε λοιπόν, να προσθέσουμε λίγο ενθουσιασμό“. Τι του είπε ο Λιούις στην ενδοεπικοινωνία; ” Ήταν όλα καλά! Τώρα θα ‘χει περισσότερη πλάκα, αλλά ήταν καλά”. Τι περίμενε πως θα κάνει ο Χάμιλτον όταν τον έβλεπε μπροστά του; “ Θα με ρωτήσει ‘γιατί διάλεξα αυτά τα ελαστικά’ και θα του πω ‘δεν θα έπρεπε να το κάνουμε’. Ελπίζω να με αγκαλιάσει“.
Αυτό που έκανε ήταν να τον κάνει μούσκεμα με την σαμπάνια της απονομής, λέγοντας του ” για να μάθεις να με έχεις με μεσαία γόμα για 68 γύρους“, με τον Φερστάπεν να αναπνέει στο σβέρκο του για 30 γύρους και τον ηγέτη της κατάταξης να μην κάνει έστω ένα λάθος -με τα δεδομένα που διάβασες πιο πάνω.
★ Ο γνωστός ως ‘εκ των πιο επιθετικών οδηγών της F1’ Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε σε ‘αγαπημένος του κοινού’ για αυτόν τον αγώνα. Τερμάτισε δεύτερος, αλλά μετά ενημερώθηκε πως τιμωρήθηκε με αφαίρεση 5 δευτερολέπτων και ‘έπεσε’ στο #4.
Η τιμωρία αφορούσε το ‘έβγα’ από τα pits, μετά την είσοδο του Safety Car και την αλλαγή ελαστικών των τεσσάρων πρώτων. Ήταν τέτοιος που έπεσε πάνω στον Βάλτερι Μπότας. O 21xρονος Βέλγος είπε πως δεν είδε τον οδηγό της Mercedes.
O Mπότας ήταν τρίτος. Ανάμεσα σε εκείνον και τον Χάμιλτον βρέθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Αλλά μην πανηγυρίσεις ακόμα για κάτι που νομίζεις ότι έκανε σωστά η Ferrari.
★ O Φέτελ ήταν πίσω από τους Μπότας και Φερστάπεν, στην pit lane την ώρα του ‘κακού’. Και πήρε λίγο το πάνω του, μετά τη δική του σύγκρουση με τα προστατευτικά, στα τελευταία ελεύθερα δοκιμαστικά. Έβαλε τελεία στο ρεκόρ των Marcedes, στις θέσεις 1-2 κυρίως γιατί μετά το συμβάν με τον Φερστάπεν ο Μπότας πήγε για αλλαγή ελαστικών, άρα ο οδηγός της Ferrari βρέθηκε τρίτος. Και μετά ήλθε η ποινή του Φερστάπεν.
Όλα όμως, άρχισαν από ‘το λάθος της εβδομάδας’ της Ferrari.
Ο Ματία Μπινότο, team principal της Ferrari
★ Ο Σαρλς ΛεΚλερκ έπαιζε στην έδρα του, το μέρος όπου μεγάλωσε. Και ήταν ο μόνος που τέθηκε εκτός. Αν διαβάσεις το πώς, το πιθανότερο συναίσθημα που θα αισθανθείς είναι η απελπισία.
Ο 21χρονος Μονεγάσκος έκανε στις κατατακτήριες 1.12.149” και η ομάδα του τον κάλεσε στο γκαράζ. Ο νεαρός ρώτησε το αφεντικό “είναι ικανός αυτός ο χρόνος να μου δώσει θέση στην Q2;”. Του απάντησαν “νομίζουμε πως είναι”. Δεν ήταν. Η μοίρα τα έφερε να τον αφήσει εκτός ο ομόσταυλος του. Μόνο που αυτήν τη φορά δεν ήταν στρατηγική απόφαση που ευνοούσε τον Γερμανό -κάτι που συνηθίζει να κάνει η εταιρία. Ήταν καθαρή περίπτωση βλακείας.
Ο ΛεΚλερκ ζήτησε εξηγήσεις και μετά το επίσημο “κάναμε λάθος υπολογισμό”, ενημέρωσε ότι έτσι όπως τα ‘χαν καταφέρει όλοι, ανήμερα του αγώνα θα έπαιρνε όλα τα ρίσκα για να σώσει την ημέρα, δεδομένου ότι ξεκίνησε ως 15ος. Προσπέρασε από την εσωτερική τους Λάντο Νόρις και Ρομάν Γκροζάν (ο Ελβετός χαρακτήρισε την κίνηση αυτή ως ‘καμικάζι’), προσπάθησε να κάνει το ίδιο και με τον Νίκο Χουλκενμπεργκ, έπεσε στον τοίχο και ‘έσκισε’ το λάστιχο, το οποίο σταδιακά διαλύθηκε έως ότου δεν είχε μείνει τίποτα. Και τότε μπήκε το safety car που λέγαμε.
★ O Moνεγάσκος πήρε στο λαιμό του και τον οδηγό της Renault, που τερμάτισε 13ος. Ο Νικ Χάλκενμπεργκ ‘έχασε’ το ελαστικό του στη σύγκρουση, πήγε για διορθώσεις και έχασε τη θέση του, μαζί και τις δυνατότητες που είχε να πάρει πόντους. Μετά τον αγώνα δήλωσε ότι “ο ΛεΚλερκ ήταν πολύ επιθετικός. Ήμουν δίκαιος και έδωσα χώρο, αλλά ήταν πολύ φιλόδοξος εκείνη τη στιγμή και γενικά ήταν ανυπόμονος, προφανώς έπειτα από τα όσα έγιναν το Σάββατο. Στο Μονακό όμως, τα πράγματα δεν είναι εύκολα”.
★ Στο circuit που οι οδηγοί δεν έχουν το παραμικρό περιθώριο λάθους και οι ευκαιρίες για προσπέραση είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, ο Κάρλος Σάινθ έκανε αυτό που θα δεις, όπως τερμάτιζε 6ος -η καλύτερη θέση που ‘χει πάρει ως οδηγός της McLaren.
★ Ο Πιέρ Γκάσλι έκανε τον πιο γρήγορο γύρο στο Μονακό. Ήταν η δεύτερη φορά φέτος, που πήρε το συγκεκριμένο βραβείο.
Ο 23χρονος οδηγός της Red Bull χρεώθηκε ποινή για την ενέργεια που θα δεις (έκανε… μπλοκ στον Γκροζάν που τερμάτισε 10ος) κατά τις κατατακτήριες που τον έστειλε τρεις θέσεις πιο πίσω (8ο) στο grid.
★ Τα αυτοκίνητα με μηχανές Honda είναι τέσσερα (Red Bull και Τοro Rosso) και για πρώτη φορά από το 1987 και το British Grand Prix τερμάτισαν όλα στην πρώτη δεκάδα. Στο #4 ήταν ο Φερστάπεν στο #5 ο Γκάσλι, στο #7 ο Κβιάτ και στο #8 ο Αλμπόν. Η ιαπωνική εταιρία δήλωσε κατενθουσιασμένη με αυτό το γεγονός, όχι όμως και με την προσέγγιση του Mad Max στα πράγματα.
★ Ο 300ος αγώνας του Κίμι Ραϊκόνεν δεν διέφερε από την πλειοψηφία των προηγούμενων. Εκνευρίστηκε με τον Λανς Στρολ της Racing Point που έπεσε αρκετές φορές πάνω του. Η θέση στην οποία τερμάτισε ήταν η χειρότερη φετινή. Όπως είπε ο Iceman “δεν υπάρχουν δικαιολογίες”.
★ Ο περυσινός νικητής του Μονακό, Ντάνιελ Ρικιάρντο βρέθηκε στην 9η θέση, κατόπιν (ξέρω, δεν το περιμένεις) λάθους της Renault. Όταν άλλαξαν λάστιχα οι τέσσερις πρώτοι, στο νοκ ντάουν του ΛεΚλερκ, η γαλλική εταιρία κάλεσε τον Αυστραλό για αλλαγή. Ήταν στο Νο5. Όταν γύρισε, ήταν στο Νο10 -πίσω από τα αυτοκίνητα που δεν έκαναν αλλαγή. Ο team principal, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ ομολόγησε πως η ομάδα έκανε τεράστιο λάθος.
H συνέχεια θα δοθεί στον Καναδά, το δεύτερο σαββατοκύριακο του Ιουνίου.
Photo: Associated Press