ΣΠΟΡ

Η μεγαλύτερη αποτυχία του Μάικλ Τζόρνταν μύριζε σαν μουχλιασμένο τυρί

Όταν ο Μάικλ Τζόρνταν επιχείρησε να λανσάρει άρωμα με την υπογραφή του, εκατοντάδες πιτσιρικάδες μύριζαν -όχι κίτρο και σανδαλόξυλο- αλλά όπως ο θείος από το χωριό.

Η μεγαλύτερη αποτυχία του Μάικλ Τζόρνταν μύριζε σαν μουχλιασμένο τυρί

Ο Μάικλ Τζόρνταν είναι κάτι σαν Θεός του αμερικάνικου μπάσκετ, κάτι αντίστοιχο με αυτό που είναι οι Pink Floyd για τη σύγχρονη ροκ, ένας παίκτης που υποστήριξε ακράδαντα το δόγμα “τίποτα δεν είναι αδύνατο να συμβεί” και το έκανε πράξη στο παρκέ.

Παράλληλα, ο 56χρονος πρώην αθλητής-νυν παράγοντας, έχει συνδέσει το όνομα του με άπειρες εμπορικές συνεργασίες για την προώθηση προϊόντων, έχει γίνει το πρόσωπο και η έμπνευση πίσω από τα Nike Air Jordan, έχει επενδύσει στα eSports και παραμένει ένα brand ο ίδιος, που χρυσώνει κάθε τι με το οποίο συνδέει το όνομα του. Εκτός από το άρωμα ‘Michael Jordan’, που λάνσαρε το 1996. Αυτό ήταν μια μια καταστροφή, μια ιδέα που και ο ίδιος ο Τζόρνταν θα ήθελε να ξεχάσει.

Ήταν Οκτώβριος του 1996, όταν ο Μάικλ ξεκινούσε μια ακόμα σεζόν στο NBA, με το αποτύπωμα από το δακτυλίδι του πρωταθλητή να μην έχει ακόμα σβήσει από το χέρι του. Ταυτόχρονα, η κυκλοφορία της ταινίας Space Jam του χάριζε έναν ευχάριστο πονοκέφαλο, καθώς καλούνταν να περπατήσει σε κόκκινα χαλιά και να εμφανιστεί σε λαοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές για την προώθηση της ταινίας και του δικού του, πρωταγωνιστικού ρόλου.

Η εμφάνιση του στο show του Τζέι Λένο (‘πρόγονος’ του Τζίμι Φάλον) χαρακτηρίστηκε από μια, σύντομη, αμήχανη στιγμή.

Ο Λένο κρατούσε ένα μπουκάλι αρώματος, με την υπογραφή του Τζόρνταν. “Δροσερό, σαν αύρα φρέσκου αέρα, αισθησιακό, σαν χαλίκια παραλίας, μια μεγάλη νίκη για τον κάθε άντρα”, ήταν ένα κατεβατό από κλισέ διαφημιστικά σλόγκαν που αποτελούσαν το προωθητικό υλικό του προϊόντος. “Μυρίζει ωραία ε;”, ρωτούσε ο Τζόρνταν τον Λένο, αν και ξεκάθαρα δεν είχε ιδέα. “Ναι, καλό είναι…”, απαντούσε ο Λένο διπλωματικά.

Σήμερα, η πιο κολακευτική κριτική που μπορείς να βρεις για το άρωμα του Τζόρνταν, είναι ότι ‘αν το ψεκάσεις πάνω σου, θα είναι σαν να έχεις μεταφερθεί πίσω στο 1999 και παίζεις Νιντέντο 64 ή Game Gear’. Βέβαια, το μεγάλο ‘γλέντι’ για το συγκεκριμένο άρωμα γίνεται από 30χρονους που το αγόρασαν κάποτε και δημιούργησαν μια σειρά από αστικούς θρύλους/τρολιές όπως “τούτο το άρωμα είναι στην πραγματικότητα σταγόνες του ιδρώτα του Τζόρνταν” ή το ακόμα πιο χαριτωμένο, ότι “αν ψεκαστείς με αυτή την κολόνια, θα σουτάρεις όπως ο Μάικλ”.

Το SB Nation καταγράφει και τη διήγηση ενός δημοσιογράφου, ο οποίος σε ηλικία 12 ετών είχε αγοράσει το συγκεκριμένο άρωμα: “Ήταν η πρώτη μου κολόνια. Θυμάμαι σήμερα, ένα σωρό από συνομήλικους μου να κάνουν ουρές στα πολυκαταστήματα για να αγοράσουν το ίδιο ακριβώς άρωμα, που μύριζε κάτι σαν μπαγιάτικο λεμόνι και λακ μαλλιών. Για μια-δυο βδομάδες, όλα τα γυμνάσια της περιοχής ήταν απλησίαστα από την μπόχα”.

Ο συγγραφέας Έντι Χουάνγκ, είχε κι εκείνος μια κριτική διαθέσιμη: “Το χειρότερο άρωμα που έχω δοκιμάσει. Μύριζε σαν βαρύ, άπλυτο δέρμα, σαν μουχλιασμένο τυρί μέσα σε γάντι του μπέιζμπολ”.

Το άρωμα του MJ πωλούνταν σε καταστήματα αθλητικών ειδών και καλλυντικών, σε τιμές 12-35 δολαρίων. Δυο δεκαετίες αργότερα, είναι διαθέσιμο μόνο ηλεκτρονικά, σε ορισμένα συνεργαζόμενα καταστήματα με την Amazon.

Ένα αδιάφορο άρωμα που κανείς δεν ήξερε πως ακριβώς να διαχειριστεί την υπογραφή που κουβαλούσε, από έναν γκόλφερ, NBA-MegaStar, ηθοποιό, μπον βιβερ Τζόρνταν και να την ‘πουλήσει’ σε πιτσιρικάδες αθλητές.

Κεντρική φωτογραφία: AP Images

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK