Μια που μπήκε η Ferrari στην πίστα του Silverstone και μια που βγήκε
Στην πρώτη υποχρέωση που 'χαν οι οδηγοί της Formula 1 στην πίστα του Silverstone 'γράφτηκε' μια επιπλέον σελίδα στην κόντρα Οκόν vs. Φερστάπεν, ο Ολλανδός ήταν καλύτερος του Λιούις Χάμιλτον και η Ferrari κατάφερε να μην εκπλήξει, όταν εγκατέλειψε ο Σεμπάστιαν Φέτελ.
Το 2018, στο Grand Prix της Βραζιλίας, ο Μαξ Φερστάπεν ήταν πρώτος, μέχρι που σπινιάρισε και τον πέρασε ο Λιούις Χάμιλτον. Ο οδηγός της Red Bull δεν βγήκε από δικό του λάθος εκτός πίστας. Ο Εστεμπάν Οκόν, τότε οδηγός της Force India (νυν Racing Point -δηλαδή, της pink Mercedes που φλερτάρει με τα όρια των κανονισμών για το τι μπορεί να αντιγράψει η κάθε ομάδα από την άλλη) είχε βάλει το χεράκι του. Για την ακρίβεια, το αυτοκίνητο του -που ‘βρήκε’ εκείνο του Φερστάπεν. Ο Όκον χρεώθηκε ποινή 10”, γιατί προκάλεσε σύγκρουση.
Ο Ολλανδός έγινε έξαλλος -και ‘στόλισε’ τον Οκόν, στη συζήτηση που ‘χε με το γκαράζ του. Τερμάτισε δεύτερος, αλλά δεν κατάφερε να ‘ρίξει’ την πίεση του, μέχρι το τέλος του αγώνα. Για αρχή, αποκάλεσε ηλίθιο τον Οκόν, στις δηλώσεις του στο επίσημο κανάλι της Formula 1. Μετά, σε συζήτηση που είχε με τον -πρώτο- Χάμιλτον, ο Βρετανός του είπε πως ο Οκόν δεν έκανε κάτι παράνομο, με τον Φερστάπεν να απαντά ‘ναι, αλλά δεν μπορείς να πέφτεις πάνω στον πρώτο του αγώνα. Μπορείς;’. Ο Γάλλος δήλωσε έκπληκτος με τις αντιδράσεις του συναδέλφου του “που με έσπρωξε και με έβριζε στο ζύγισμα. Μπορεί να εκνευριστεί, αλλά όταν ηγείσαι του αγώνα οφείλεις να κάνεις ό,τι μπορείς για να διατηρήσεις το προβάδισμα, σωστά;“.
Είχε μεσολαβήσει η διαδικασία που αφορά το ζύγισμα των οδηγών, κατά την οποία μπαίνει ο ένας οδηγός πίσω από τον άλλον -σε σειρά-, έως τη ζυγαριά. Δηλαδή, συναντιούνται όλοι. Σε αυτήν τη συνάντηση, έγινε αυτό που θα δεις.
Ο Φερστάπεν είπε πως ο Οκόν του έδωσε μια ηλίθια δικαιολογία και τον ξαναέκανε έξαλλο. Δεν απολογήθηκε για τις πράξεις του και η ζωή συνεχίστηκε, έως την αποκάλυψη του Γάλλου πως το θέμα που ‘χει με τον Φερστάπεν (και τούμπαλιν) υπάρχει από το 2015. Σε άρθρο που έγραψε στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1, στις 22 του Μάη, είχε σημειώσει πως “προώθηση του Φερστάπεν στα Grands Prix ήταν κάτι πολύ δύσκολο για να το διαχειριστώ, γιατί είχε προηγηθεί χρονιά που τον νικούσα στην Formula 3“.
Πρώτη φορά συναντήθηκαν το 2010, όταν ο Οκόν μπήκε στους διεθνείς αγώνες των karts. Πάλευε με τον Φερστάπεν για την πρωτιά. Την πήρε ο τελευταίος. “Η αντιπαλότητα μας άρχισε σε έναν αγώνα στην Ιταλία. Σύντομα γιγαντώθηκε” είχε ομολογήσει. Ο Οκόν πέρασε πρώτος στα μονοθέσια. Ξαναβρέθηκαν το 2014 στην Formula 3. Ο Γάλλος πήρε τον τίτλο. Ο Ολλανδός ήταν τρίτος. Αλλά ήταν το ντεμπούτο του στα μονοθέσια και έτσι πείστηκε η Red Bull να του δώσει την ευκαιρία, στην Toro Rosso. Επειδή μπορεί να μη το θυμάσαι, να σου πω ότι έγινε ο νεαρότερος οδηγός της Formula 1, στην ιστορία της, όταν μπήκε στο Αυστραλιανό Grand Prix του 2015. Ήταν 17 χρόνων και 166 ημερών. Ο Οκόν έκανε το πέρασμα ενάμιση χρόνο αργότερα. Δηλαδή, το 2018 που έγινε αυτό που είδες στην αρχή.
Φτάσαμε έτσι στο σήμερα (Παρασκευή 31/7) και στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Silverstone, όπου έγινε αυτό.
Ο Οκόν και η ομάδα του είχαν να πουν τα χειρότερα για τον Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ο καλύτερος της πρώτης δοκιμασίας στην Αγγλία, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί (0.474 δευτερόλεπτα αργότερα), ενώ τρίτος ήταν ο Λανς Στρολ (Racing Point). Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Άλεξ Αλμπόν (Red Bull), με την πέμπτη θέση να αφορά τον Σαρλ Λεκλέρ -και τη Ferrari. Ο Bάλτερι Μπότας (Mercedes) βρέθηκε στην 6η θέση, ο Οκόν στην 7η, ο Ντάνιελ Ρικάρντο (Renault) στην 8η, ο Νίκο Χάλκενμπεργκ που αντικατέστησε την τελευταία στιγμή τον Σέρχιο Πέρεθ (βρέθηκε θετικός στον Covid-19) ήταν 9ος και τη δεκάδα ‘έκλεισε’ ο Ντανιίλ Κβιάτ (Alpha Tauri).
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μια που μπήκε στην πίστα και μια που εγκατέλειψε (μετά το δεύτερο γύρο), λόγω προβλήματος που παρουσιάστηκε με το σύστημα ψύξης του μονοθέσιου που είναι πάνω από τη μηχανή. Από την ημέρα που έφτασαν τα αυτοκίνητα στην Αγγλία, οι οδηγοί της Scuderia είχαν προειδοποιήσει πως δεν περιμένουν πολλά, καθώς πρόκειται για πίστα που ήξεραν πως θα εκθέσει το πρόβλημα που ‘χει η ομάδα τους με το αεροδυναμικό σύστημα. Ειρήσθω εν παρόδω, όλες οι ομάδες είχαν δυο εβδομάδες στη διάθεση τους για να κάνουν διορθώσεις στα αυτοκίνητα, πριν τη Silverstone.
Τελευταίος τερμάτισε ο Νίκολα Λατίφι -ναι, ο οδηγός που πήρε τη θέση στην Williams γιατί ‘κουβαλάει’ μαζί του χορηγίες 33.000.000 ευρώ.