GP ΗΠΑ (FP1): Σε άλλο επίπεδο οι Mercedes
Ο Hamilton ήταν ταχύτερος του Rosberg στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών
Τέσσερις αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν και το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 μπαίνει στην τελική του ευθεία! Με τον Nico Rosberg 33 πόντους μπροστά του, ο Lewis Hamilton ξέρει πως η νίκη την Κυριακή αποτελεί μονόδρομο. Με αυτό κατά νου, ξεκίνησε με το δεξί τις υποχρεώσεις του στο Circuit of the Americas, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο ασημί βέλη ήταν στα τρία δέκατα του δευτερολέπτου, σε μία περίοδο όπου οι υπόλοιποι ήταν αιώνες πίσω. Ας τα δούμε όμως όλα αναλυτικά.
H πίστα του Ώστιν υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία-καμία σχέση με την αντίστοιχη περυσινή Παρασκευή. Οι ουρανοί ήταν καθαροί, η θερμοκρασία αέρα στους 17 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 22. Δύο οδηγοί δοκίμασαν το σύστημα ασφαλείας «Halo» κι αυτοί ήταν ο Vdata-altteri Bottas της Williams και ο Esteban Ocon της Manor. Όσο για τα νέα πρόσωπα, ο Alfonso Celis πήρε τη θέση του Sergio Perez στη Force India για αυτή την 90λεπτη διαδικασία, ενώ ο Jordan King εκείνη του Pascal Wehrlein στη Manor.
Στο ξεκίνημα η δράση ήταν περιορισμένη και χρειάστηκε να συμπληρωθούν τα πρώτα 20 λεπτά για να δούμε έναν καλό χρόνο. Αυτός ήρθε από τον Kimi Raikkonen που φορούσε χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας. Όμως η απάντηση ήρθε γρήγορα, με τις Mercedes να περνούν στην κορυφή χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και τον Lewis Hamilton να σταματάει τα χρονόμετρα στο 1.39.246.
Οι μεγάλοι έξοδοι διαφυγής που είναι στρωμένες με άσφαλτο έσωσαν τον Jolyon Palmer όταν έχασε τον έλεγχο της Renault στη στροφή 18, την ώρα που ο Hamilton διατηρούσε τον έλεγχο στην κορυφή, κατεβαίνοντας στο 1.38.701 ως απάντηση στις βελτιωμένες επιδόσεις του teammate του. Με τη συμπλήρωση μίας ώρας ο Hamilton κατέβηκε ακόμα χαμηλότερα, στο 1.37.428.
Το κιβώτιο της Sauber του Marcus Ericsson κόλλησε στην 1η σχέση ενώ ο καθρέφτης της Ferrari του Sebastian Vettel ξεκόλλησε, προκαλώντας για λίγο καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Εντυπωσιακό τετ α κε στη στροφή 18 είχε και ο Daniil Kvyat με τη Scuderia Toro Rosso. Στο υπόλοιπο της περιόδου δεν έπεσαν άλλο οι χρόνοι, οι Mercedes έξαναν το ένα δύο και η διαφορά από τους υπόλοιπους ήταν αποκαρδιωτική. Η Red Bull του Max Verstappen και η Ferrari του Raikkonen, ήταν 1.9 δευτερόλεπτα πίσω!
Πρέπει πάντως να σημειωθεί πως η Red Bull Racing, ήταν μαζί με τη Renault οι μοναδικές ομάδες που χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα ελαστικών. Δηλαδή την πιο σκληρή διαθέσιμη, άρα με τους χρόνους της Mercedes να είναι στο άλλο άκρο, με την πιο μαλακή, η πραγματική διαφορά είναι αρκετά μικρότερη.
Αναλυτικά η κατάταξη: