Άντε πιάστε τον τώρα!
Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει τις κατατακτήριες δοκιμές της Κίνας και αναρωτιέται ποιος μπορεί να σταματήσει τον Lewis Hamilton.
Όλα στο… τέσσερα σήμερα! Τέταρτη μάχη για pole μέσα στο 2014, τέταρτη πρωτιά για τις Mercedes, τέταρτη pole του Hamilton στο συγκεκριμένο σιρκουί, συνολικά τριακοστή-τέταρτη στην καριέρα του (αριθμός που τον καθιστά τον πιο επιτυχημένο Βρετανό σε αυτόν τον τομέα αφού ξεπέρασε τον Jim Clark). Όχι κι άσχημα για τον κύριο με το Νο44 στο μονοθέσιο του!
Ο Lewis έγινε… Λούης παρά τη βροχή και όπως δηλώνει ο ίδιος, μπορούσε να κάνει και καλύτερο γύρο. Αντίστοιχα, ο δεύτερος Daniel Ricciardio είπε πως ξεζούμισε την RB10 και δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο. Με λίγα λόγια, παρά τη βροχή που πάντα "καμουφλάρει" τις διαφορές, η Mercedes παραμένει μπροστά. Πολύ μπροστά. Και με το δελτίο καιρού να κάνει λόγο για αγώνα σε στεγνό οδόστρωμα, είναι να αναρωτιέσαι πως θα χάσει ο Hamilton.
Εμφύλιο σαν του Μπαχρέιν, μάλλον θα είναι δύσκολο να δούμε. Τα «ασημί βέλη» έχουν ανάμεσά τους δύο ταύρους – πεισματάρηδες μάλιστα. Ο μεν Ricciardo έχει ξεκινήσει με φόρα (ή άγνοια κινδύνου) ενώ ο Sebastian Vettel, όταν λέει πως δεν του αρέσει να χάνει από τον teammate του, δεν το λέει για πλάκα.
Σε μία λοιπόν "καθαρή" εκκίνηση, οι Red Bull μπορούν να αποτελέσουν ιδανικό μαξιλαράκι ασφαλείας για τον Hamilton, ώστε να στρίψει πρώτος και μετά… μην τον είδατε. Θα έχει να φοβάται μόνο φθορά ελαστικών, τυχόν ανατροπή σκηνικού με τον καιρό ή τη μόνιμη σε αυτή τη νέα εποχή τεχνικών αλλαγών απειλή στον τομέα της αξιοπιστίας. Ώσπου να βρεθεί στο κατόπι του ο Rosberg, θα είναι αργά.
Όσο για τον Γερμανό, σήμερα ήταν ένα καλό παράδειγμα του γιατί στο τέλος της κούρσας του πρωταθλήματος, θα βλέπει τον διαχύτη του teammate του. Κρίσιμες κατατακτήριες, δύσκολες συνθήκες, δύο λάθη σε στιγμές που αυτά κόστιζαν. Κ αν το μεγαλοπρεπές τετ α κε στο φινάλε του Q3 ήρθε λόγω λανθασμένης ένδειξης στην οθόνη του τιμονιού του (ενώ ήταν κατά 6 δέκατα ταχύτερος της προηγούμενης προσπάθειάς του, η ένδειξη έλεγε πως ήταν 2 δέκατα πιο αργός, πίεσε και έκανε λάθος…) η γενικότερη εικόνα είναι πως στα δύσκολα… δεν!
Αν πάλι η εκκίνηση δεν είναι "καθαρή", τότε όλο το παιχνίδι θα στηθεί γύρω από διαφορετικές βάσεις. Αν δηλαδή καταφέρει να πεταχτεί μπροστά ο Ricciardo ή αν υπάρχει κάποια επαφή στην πρώτη στροφή. Βέβαια, δεδομένου πως έχουμε δύο ζώνες DRS και στην πίσω ευθεία… "διαβάζεις και βιβλίο" όπως είπε χαριτολογώντας ο Ricciardo στην προεπισκόπηση του αγώνα από την RBR, οι Mercedes θα μπορούν να επιτεθούν νωρίς. Μη ξεχνάτε επίσης, πως η "Αχίλλειος Πτέρνα" της RB10, είναι ο τρίτος τομέας της πίστας, με τη συγκεκριμένη ατελείωτη ευθεία των 1397 μέτρων . Το παραδέχθηκε και ο επικεφαλής των πρωταθλητών, Christian Horner, εκεί πονάνε πιο πολύ.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο Fernando Alonso θα συνεχίσει την παράδοση των καλών εκκινήσεων. Αυτή του να εκκινεί πέμπτος πάντως, τη συνεχίζει: δεύτερη φορά φέτος, πέντε φορές το 2013, τέσσερις το 2012, εννέα (!) το 2011 κ.ο.κ. Δίπλα του εκκινεί ο πάλαι ποτέ πιστός του σύντροφος Felipe Massa, που έχοντας υποχρεωθεί ναι αλλαξοπιστήσει, έχει πολλά να αποδείξει. Για τις Williams, η παρουσία στις θέσεις 6 και 7 σε βρεγμένο, αποτέλεσε σημαντική βελτίωση.
Αίσθηση προκαλεί η παρουσία του Jean-Eric Vergne ξανά στη δεκάδα! Στα χρόνια συνύπαρξης με τον Daniel Ricciardo, έτρωγε συνέχεια "ξύλο" στις κατατακτήριες. Φέτος όμως, τα Σάββατα του πάνε! Αίσθηση Νο2, από τον Romain Grosjean που όχι μόνο προκρίθηκε πρώτη φορά φέτος στο Q3 αλλά… ξενέρωσε κιόλας καθώς περίμενε περισσότερα! Με βάση τα έως τώρα μαύρα χάλια των μαύρων E22, ομολογώ (για να κάνω και εγώ την αυτοκριτική μου) πως όταν διάβαζα χθες πως περίμενε να φτάσει εκεί που… τελικά έφτασε, έκανα ειρωνικές σκέψεις.
Αναγκαστικά, μνεία στο δράμα του Kimi Raikkonen που έμεινε εκτός από το Q2, ηττήθηκε ξανά από τον Alonso, σε πολλές περιπτώσεις έδειχνε να δίνει μάχες με τη Ferrari F14 T και να τις χάνει και αυτές. Δεν βολεύεται στο κόκκινο μονοθέσιο, αυτό δεν δείχνει θέληση να τιθασευτεί και όσο περνούν οι αγώνες, ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007 χάνει ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Μένει να δούμε αν οι Ferrari έχουν κάτι περισσότερο να δώσουν, αν όντως η εμφάνιση της Παρασκευής είχε κάποια ουσία και δεν ήταν απλά πυροτέχνημα. Αλλά και πάλι, όσο βελτιωμένη κι είναι, θα ισχυροποιηθεί ενδεχομένως στο κολαστήριο στο οποίο μάχονται 4-5 ομάδες που τη Mercedes, εξακολουθούν να τη βλέπουν με κιάλια.
Από αύριο εγκαινιάζουμε τη νέα μας κάλυψη στα Grand Prix. Ο on-line σχολιασμός θα αρχίσει μισή ώρα πριν την εκκίνηση, με ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον τέταρτο γύρο της σεζόν. Κατά τη διάρκεια του Grand Prix που αρχίζει στις 10 το πρωί θα σας παρέχουμε για πρώτη φορά Live Timing με όλη τη δράση από την πίστα της Σαγκάης και στις 7 το απόγευμα, ανοίγουμε -επίσης για πρώτη φορά- δίαυλο επικοινωνίας για τη Formula 1!
Θα τα πούμε μαζί, live, όπου θα απαντήσω/σχολιάσω όποιες ερωτήσεις και τοποθετήσεις σας. Ναι, δεν υπάρχει μόνο το ποδόσφαιρο, υπάρχει και η F1 και πλέον "τρέχει" στο Contra.gr!
Για όλες τις εξελίξεις στην Formula 1 μπορείτε να με βρείτε στο twitter και στο facebook!